Aalsen Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Kommer med et lettere dumt spørsmål, men jeg lurer så fælt! Jeg henter min første dieselbil i morgen. Sist gang jeg fylte diesel var på 'svigerfar' sin gamle merchedes, men der hadde jeg ikke sjans til å fylle tanken full. Det manglet vel nesten 1/4 av tanken hvis jeg ikke husker helt feil. 'Svigerfar' sa at det var fordi dieselen skummer. Er det slik at jeg må stå et kvarter på bensinstasjonen og lirke dieselen ut av pumpa og ned i tanken for at det ikke skal skumme og for å få full tank? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 neida langt ifra! fyller da like fort som alt annet! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalsen Skrevet August 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Vil ikke dieselen skumme? Får man full tank ved å fylle på samme måte som ved bensin? Div bånn gass på pumpa til den stopper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 På min 03 s60 klarer eg å lirke ca 5 liter diesel i tanken etter at pistolen stopper. Om dette er spesielt for min bil, for volvo eller om det er sånn på alle dieselbiler, veit eg ikkje. Eg kan jo køyre ca 90km på 5 liter diesel, so da fyller eg i nokre sekunder ekstra. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalsen Skrevet August 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Nice. Da er det bare å gi bånn pistol i morgen da jeg fyller, så finner jeg fort ut av det :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg