bjorne Skrevet August 11, 2011 Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 hei, må bytte drivreima på min passat 1,6 97 mod. må jeg av med støtfanger? noen som har noen erfaring med at det går uten å ta av støtfanger? fremgangsmåte? er det bare å skru av spennrullen til drivreima, bytte reim å skru på spennrulla igjen? må det til noen stramming? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2011 Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 Du mener multireima og ikke regsterreima? Om det er multireima så slakk ut strammeren, ut med reima, på med ny og vipp den under strammeren igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorne Skrevet August 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 ja, mente multireima. Fikk det til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorne Skrevet August 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 reima røyk i dag, så tror det er noe galt med den spennrulla. er det noe triks for å slakke denne? legger ved bilde av hvordan den ser ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 Spennrullen er fjærbelastet og har det fjærtrykket den skal ha. Om det er noe galt med den så kan det være lageret i selve løpehjulet som er dårlig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorne Skrevet August 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 ok. for der fjæra er skrudd i sammen, så er hele rulla skjeiv. så tror det feste er defekt. men hvordan få på reima? muskelkraft for å dra den litt tilbake for så å tre reima under den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 Skjønner, så reima "belter" skjevt på løpehjulet? Da må den nok skiftes. Vet ikke helt hvordan det er på din, men på min kan jeg sette på en 17mm fastnøkkel for å slakke ut reima, samt sette i en låsesplint for å holde den ute. Muskelkraft fungerer det også, og ja, tre reima under og slippe løpehjulet nedpå igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorne Skrevet August 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 ja, den ligger skjevt på hjulet. kjøpte ny på mekonomen, og den ligner vel på den du har postet tidligere. får prøve meg litt fram, men takk for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 På bildet over kan man sette en fastnøkkel på det øret som stikker ut, enklere å slakke ut mekanismen da. I det lille runde hullet på øret kan man sette inn hva som helst (spiker, unbrakonøkkel, skrujern) når mekanismen er slakk og den blir stående ute. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorne Skrevet August 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 jepp, skal prøve på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg