Gå til innhold

har noen noen gode tips til oppfrisking av 3bg?

Ranger emnet


highline 2001

Anbefalte innlegg

Hei

Min kjære passat har nå passert 10 år, og det begynner å synes gitt. Er såpass mye galt/utslitt med den at jeg vet ikke om jeg skal "gi2 den vekk gjennom billigsalg eller fikse den opp. Det som er galt med den er i korte trekk:

 

- gearkasse manuell 6 trinns som hører til 2001 mod skal visst nok være en svakhet. Har pris på denne i norge på 28000+ montering.

 

-begge frontlykter har sett sine beste dager. Orginal xenon på denne så prisen er ca 4500 pr lykt i norge.

 

- er mye elektriske feil slik som høydejusteringa til xenonlys virker bare sporadisk. Ligger ikke inne feil på disse, så pris for å fikse dette tror jeg blir dyrt, da man må bruke prøv og feil metoden.

 

- har hatt en del styr med abs/esp i senere tid, feil som kommer og går. har ikke fått tatt diagnose av dette enda.

 

- regner med at en eller flere av microbryterene i dører ikke virker, da man kan låse opp bilen, åpne en dør og bilen låser seg igjen slik den gjør vanligvis når man låser opp bilen uten å åpne ei dør. Pris på dette har jeg ikke fått enda.

 

- har også regreimskift til neste år, kostnaden på dette er vel rundt 8000-9000 mener jeg?

 

- lakken i fronten er mildt sagt sliten etter at katten fikk besøk av en annen hannkatt oppe på pansret da han låg og kvilte seg. Dette er vel og 10000 tenker jeg, da frontfangeren og er rimelig sliten av steinsprut.+ at det begynner å bli tynt med tectyl under, så kanskje og en tectylbehandling?

 

Ellers er jo bilen i kjempestand med bla nye brcalliptere,fjærer/dempere alle servicer fulgt opp til og med nå (245000) og synes det er får galt å "gi" den vekk og, da den nå i ferien drar veldig bra den knaus på 1500 kg rundt omkring, men må bare innse at den gearkassa har gjort sitt, veldig rare lyder av den kan man si, så iallefall den må det gjøres noe med før neste sommer.

 

Så jeg lurer på om noen kjenner til noen i polen/tyskland etc som kan fikse disse tingene for meg? Regner ikke med at det blir gratis, men kunne tenkt meg å ha bilen ett par år til, å så sliten den nå ser ut, så hadde det vært greit å få fikse den opp endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår