vildalen Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Har nå overtatt passat'en til faren, men den har 2 feil-koder, og jeg vet at du kan bruke diagnose verktøy til og slette disse. Men, hvordan vil dette gå gjennom Eu kontroll? Kodene er en for abs bremsene (verkstedets feil) og andre er airbagen på kjører siden. Hadde vært kjempe flott hvis noen kunnet hjelpet meg og gitt ideer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Feil-indikator lampe for ABS slukker av seg selv når ABS er i orden. ABS bør nok være i orden for PKK. Om Airbag lampa lyser, så må feilkode slettes med feikode-leser (f.aks VAG-COM / VCDS) etter at evt. feil er rettet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vildalen Skrevet August 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Feil-indikator lampe for ABS slukker av seg selv når ABS er i orden.ABS bør nok være i orden for PKK. Om Airbag lampa lyser, så må feilkode slettes med feikode-leser (f.aks VAG-COM / VCDS) etter at evt. feil er rettet. -- Var planer om å bruke vcds, men Jeg har ikke råd til og få ordnet airbaggen, og dermed så lurte jeg på om bilen går gjennom eu hvis jeg bare sletter de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 ABS varsellampe ute av funksjon, eller ABS varsellampe indikerer feil ved system = 2'er feil. Det er ikke noen PKK kontrollpunkt for Airbag lampe. Det gjør m.a.o. ikke noe om den lyser. Det hjelper ikke bare å slette feilkode for Airbag. Lampa kommer på igjen med en gang om ikke feilen er rettet. Vanligste feil er kontakt til side-airbag, oftest kontakten under førersetet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vildalen Skrevet August 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Ok, skal ta dette opp med verkstedet og be de fikse abs. takk for svar da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 airbag lampa slutter ikke å lyse, selv om feilen blir rettet.. må nok slette den uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 da har du problem med dårlig kontakt så varsellys kommer tilbake etter sletting Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg