daerik Skrevet August 3, 2011 Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Hei bileksperter. Jeg har nettopp skiftet toppakningen på min Golf, men den vil ikke starte. Jeg har sjekket at registerreim er korrekt, at det er gnist på pluggene, at det spruter bensin inn i innsugsmanifildet, at det er sug på hver sylinder. Jeg har også tatt opp alle pluggene og kjørt motoren rundt og samtidig sprayet bensin inn i "forgasseren" (monopol-motronic). Da kommer det etter en liten stund ut bensin-gass gjennom tennplugghullene, men det kommer desidert mest ut av hullet i sylinder 3. Jeg har også tatt av forgasseren for å kjenne på varmeelementet i innsugsmanifildet, men det er ikke varmt. Jeg trenger noen gode råd fra VW-eksperter. Håpern noen har noen gode tips. Mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 4, 2011 Rapporter Share Skrevet August 4, 2011 Sjekk merkene for regreima en gang til, spesielt at fordeler peker på merket når sylinder 1 er på topp. Dette for å sikre at ikke mellomhjulet har blitt en tann eller to feil. http://i27.photobucket.com/albums/c157/sveinb/ResizeImg.jpg Testen med pluggene ute tror jeg ikke viser noe relevant. Varmeelementet skal trolig ikke aktiveres med de temperaturer vi har nå om dagen. Jeg regner med at alt er koblet på igjen riktig på monopoint enheten, og at vakuumslange på innsugingsmanifolden er på. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daerik Skrevet August 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2011 Hei. Tusen talk for tips. Da sjekker jeg dette grundig en gang til. Kommer tilbake med resultat i morgen. Mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daerik Skrevet August 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2011 Hei. Nå har jeg sjekket innstillingen på nytt. Og det ser ut som om det er en forskjell på 2 tenner. Se tegningen under. Hva tror du om dette? mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 6, 2011 Rapporter Share Skrevet August 6, 2011 Her må du justere registeret slik at det blir som på bildet til Bwana. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daerik Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Hei. Tusen takk for all hjelp. Når går motoren som en klokke. Dette nettstedet kommer jeg til å fortelle andre om. Mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg