Gå til innhold

Chevrolet s10 forbruk

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvis planen er å ha en økonomisk bil, er ikke dette bilen for deg uansett.

 

Du hadde vel ønsket at han kjøpte seg vag heller du...

 

 

Nå har jeg ikke så god kjennskap til disse bilene, men min far har en chevrolet suburban 6.0 v8 bensin - som er konvertert til LPG (den går på gass og bensin)

Når han kjører på LPG så er det eeendeløs skryting om at han kjører bilen på 7-8kroner på mila, og det er ikke gale med tanke på motorstørrelse og krefter :)

 

Men dette gjelder kun bensin. Koster litt å få det gjort, men det er verdt det i det lange løp! :) Håper dette var til hjelp!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel ønsket at han kjøpte seg vag heller du...

 

Hva får deg til å tru det?

Kun pga jeg har hatt, har og kommer til å ha vag?

Solgte nylig en GMC Sierra Stepside med V8, hadde denne i 3år og denne brukte i gjennomsnitt 3ltr på mila.

Dyr fornøyelse, men utrolig morsom bil, men nå var ikke dette pendlebil da jeg kjører nesten 90km hver dag til/fra jobb.

 

Når det gjelder spm så er det en del som kan gjøres, men er det verdt å bruke penger på å få en V8 "økonomisk"?

Det enkleste er å LPG konvertere som du nevner, men nå er det ingen overflod av disse stasjonene enda, merk enda.

Og nå koster det vel litt? Jeg har ingen formening om pris.

Men hvis en veier ombygging og forbruksforskjell/pris opp mot hverandre er det vel "lite" man sparer på ett år ved normal kjørelengde.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tru det?

Kun pga jeg har hatt, har og kommer til å ha vag?

Solgte nylig en GMC Sierra Stepside med V8, hadde denne i 3år og denne brukte i gjennomsnitt 3ltr på mila.

Dyr fornøyelse, men utrolig morsom bil, men nå var ikke dette pendlebil da jeg kjører nesten 90km hver dag til/fra jobb.

 

Når det gjelder spm så er det en del som kan gjøres, men er det verdt å bruke penger på å få en V8 "økonomisk"?

Det enkleste er å LPG konvertere som du nevner, men nå er det ingen overflod av disse stasjonene enda, merk enda.

Og nå koster det vel litt? Jeg har ingen formening om pris.

Men hvis en veier ombygging og forbruksforskjell/pris opp mot hverandre er det vel "lite" man sparer på ett år ved normal kjørelengde.

 

Jepp, akkurat derfor jeg tror det.

 

 

LPG er dyrt å få installert, og ja, det er ikke alle stasjonene som har LPG. Iallefall rundt ålesundsområdet er det ikke noe problem å skaffe LPG, det er 4-5 plasser som har det, og da ser ikke jeg vekk i fra at det skal være så ekstremt vanskelig å finne en LPG stasjon rundt om i landet. Er du tom for LPG så kjører du på vanlig bensin selvfølgelig.

 

Om han ca. får halvert kostnadene pr mil ved bruk av LPG så kommer det til å tjene seg inn igjen ganske fort og det kommer til å bety noe når bilen skal selges igjen...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt og installere vil si?

I sarpsborg distriktet er det kun 1 LPG stasjon.

 

Kjører du for 15.000 i året med bensin og da ca 7.500 på LPG og det koster 30.000 og installere det tar det 4 år før du går i null.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du går fortsatt i null OG det har noe å si når du skal selge bilen igjen! men hvis han har tenkt å ha bilen i 2-3 måner før han selger den så er det iallefall ikke noe vits.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Syns det er rart om du fikk noe nytte av svarene her..

Største motoren som ble levert i s10'n er en V6 på 4,3L..

 

En meget morro motor, med solid drag helt fra start..

I tilleg så går den på under litern på mila på langkjøring ..

 

Pendla selv i hele sommer med en 89 mod s10 pick-up.. Å den tømte ikke lommeboka mi selv om jeg var glad i å kjøre mye ;)

~93 VW Vento TDK

~97 VW Vento TDI

~81 Olds cutlass 6.2D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår