Gå til innhold

LANO; Mitt Corrado vr6 restaurerings "prosjekt"

Ranger emnet


LANO

Anbefalte innlegg

Dette ser jo meget strøkent ut :-)

Gi meg beskjed om du skal selge den ferdig restaurert..Jeg har solgt min og savner Corradoen etter et par dager :-/

 

Alt er jo tilslags, men denne havner nok litt høyere på pris stigen enn en gjennomsnittlig Corrado ;)

Regner ikke med det er så mange som er villig til å betale det dette koster når det er ferdig.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Vil ikke ødelegge gleden din, men 108 i separasjon er forferdelig lite på en VR6, det vil gå drastisk ut over tomgangen og bunndraget. Med høy durasjon og så lav separasjon så vil du ha mye overlapp. På lavt/flere turtall kan det gi tilbakeslag av eksospulser til sylinder (og i verste fall innsuget), noe som reduserer effekt/fyllingsgrad. I samme retning kan uforbrent luft/bensin gå rett gjennom og ut eksosen, noe lambda ser og motor får feil blanding. BTDT. Bare litt høyttenking her ;)

På motorer med plenum er det enda en faktor som spiller inn. Innsugsventilene på to sylindre vil stå åpne samtdig, gir tilbakemating, pulser og turbulens i innsuget, noe som ikke er gunstig for fyllingsgrad, bunndrag og tomgang. Motorer med plenum bør ha 110 grader separasjon på rekkefirer, 113 grader på rekkefemmer og 116 grader på rekkeseks/VR6.

Tåler ventilfjørene dine 12mm løft, er som regel de som begrenser løftet.

 

Du er bare skammelig rå! Skjønner ikke at det går ann å få sitte på så mye informasjon om motorer og spesielt sugetrim samtidig :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forslag fra velox selv ved en tlf samtale. PRoblemet på vr6 motoren er nettopp innsuget, derfor måtte det tas hensyn til det.

Jeg har absolutt ingen snøring på dette, og overlater det til noen som kan det :)

Har vært i kontakt med et par andre motorhuer også som mener det samme.

 

Kan vel bare bekrefte det for deg, at du virkelig kan stole på Velox! Der er det faktisk noe i ordene som blir sagt, og har aldri vært borti at dem synes eller tror noe. Der er det konkret svar fra fagfolk! Velox anbefales på det sterkeste. Gode priser på kvalitetsdeler!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår