Gå til innhold

Kjøpe Polo 6N - Hva bør man være obs på?

Ranger emnet


Singh_Supreme

Anbefalte innlegg

Hei.. Lenge siden jeg har posta på dette forumet men tenkte jeg skull spørre de proffe om litt hjelp her:)

 

Tenker å kjøpe meg en Vw Polo 1995 til 1998 modell... altså 6N... Det jeg har sett som er ett vanlig problem på disse er rust i hjulbuene bak, Er det mye arbeid/kostnad i å repparere dette tro?

Er det noe mer jeg burde være obs på når jeg skal kjøpe meg bilen?

Thanx på forhånd:)

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Lenge siden jeg har posta på dette forumet men tenkte jeg skull spørre de proffe om litt hjelp her:)

 

Tenker å kjøpe meg en Vw Polo 1995 til 1998 modell... altså 6N... Det jeg har sett som er ett vanlig problem på disse er rust i hjulbuene bak, Er det mye arbeid/kostnad i å repparere dette tro?

Er det noe mer jeg burde være obs på når jeg skal kjøpe meg bilen?

Thanx på forhånd:)

 

Det er ikke bare hjulbuene du skal være obs på rust på en polo 6N, polo 6N har sine historier hvor rust dukker opp ut av det blå, på plasser man minst skulle vente det, er det ikke rust på den, så kommer det snart! om man ikke er veldig flink å steller, snakket med en VW ansatt som har selv drevet en del med 6N`er, og han har nevnt at 6N har en stål legering som ikke er den heldigste blandingen opp igjenomårene. Ikke at jeg kan bekrefte dette noe videre.

 

Som alltid er det vell dyrt å fikse rust profesjonelt, men finnes vell plasser man kan få en god pris, ellers så kan man jo lese og prøve seg frem selv.

 

Men bortsett fra rusten på disse bilene, så syntes jeg selv det er kjekke biler!

-Best tråd på forumet:

http://tiny.cc/Trykkher (forkortet lenke)

Anbefales av alle vårs egen Quattro73 som har dette å si: Anbefales for alle med litt syk humor Tråden i signaturen til NadaX7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avengig av hvilken motor du ønsker og hvor mye du vil bruke på innkjøp av bilen, så får man gode biler for ca 20 og oppover. Bilene som ligger til 5-15 er stortsett litt rufsete i kantene.

Har 4 x 6n selv. 1 er nærmest strøken i buene mens de 3 andre er så som så.

 

Kjø samme stil som lupoen så blir det veldg bra :)

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par Polo`er, og jeg kjenner en del som har/har hatt Polo av den årgangen. Det du må sjekke er:

- Rust

- Gearkasse, både overføringsstag og innmat

- Hjullagre

- Skiltlamper i støtfangeren bak

- Dårlig kontakt baklys

- Gass-spjeld - må rengjøres

 

Det er ikke en feilfri bil, men de fleste vanlige feil er billige og enkle å fikse.

Motorene virker solide. Hvis man pusser rust og reparerer småfeil etter hvert som de oppstår tror jeg bilene holder lenge!

 

Jeg skal selge min blå 3-dørs open air i midten av august når Passaten kommer. Gått ca 149.000 km. 1,4i. Litt rust her og der, men fulgt opp jevnlig med service og reparasjon av feil som har oppstått. :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Feil man må se opp for", altså en del ting er jo vanlig og koster ikke all verden.

Jeg vil nå heller si at det man må se opp for, er de uvanlige og dyre tingene.

Sørg for at bilen ikke har alvorlige og dyre feil, er katalysatoren rustet i stykker koster det jo flere tusen for en ny.

 

Er vel bare å følge den vanlige oppskriften, kjøp bil med lav kilometer og lite rust.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste å sjekke er absolutt girkassen, veldig ofte lekasje på disse som fører til havari. Men koster ikke all verdens å få skiftet simringen på denne, gjorde dette selv på min når jeg hadde den.

 

Lurt også å sjekke vannlekasje i dørene, ellers er det jo vanlige ting som rust, lager, foringer etc som folk skriver om...men dette er jo standard slitedeler på en bil. Ett lite lurt tips om det blir kjøp aveldre VW er å skru av dørlåsene og smøre dem før vinteren kommer, er kjent at disse fryser seg til på kalde dager (var slik på min også). Kjedelig å åpne døren, så vil den ikke lukke seg igjen fordi det er frosset fast! :D

 

Jeg var ihvertfall storfornøyd med min bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår