Gå til innhold

Vannlekkasje via høyttaler i dør. Råd ønskes :)

Ranger emnet


MindViruz

Anbefalte innlegg

Bilen det dreier seg om er en Opel Astra stasjonsvogn 2007 modell.

 

Jeg har vannlekkasje i bilen og vet ikke hva jeg skal gjøre :( Det er blir vått på matten framme på passasjersiden når det regner. Dette skjer når bilen står parkert på flatt underlag.

 

Jeg har vasket bilen i dag, og funnet ut at vannet kommer inn i bilen via høyttaleren i døren. Det renner så ut av døren i underkant, så ned på matten på passasjersiden.

 

Kan dette være en av følgende?:

1. Betyr dette at en drenering er tett, og at det "renner over" og kommer inn i bilen?

 

2. Eller kan det bety at det kommer vann inn i døren ett sted det ikke skal komme inn vann når det regner? Og det må tettes ett eller annet sted?

 

3. Eller er det meningen at det skal være helt 100% tett rundt høyttaleren slik at den skal holde vannet tilbake?

 

Jeg ser at det er dreneringshull nederst i døren på bilen min. Jeg har prøvd å stikke en ledningsbit oppi hullet i tilfelle det lå noe å blokkerte rett oppi der, men det hjalp ikke.

Jeg har ikke klart å demontere dørpanelet på døren, jeg fikk bare "løftet" det litt i underkant, slik at jeg kunne se inn inn. Det var da jeg oppdaget at det dryppet rundt høyttaleren.

 

Så hva kan jeg gjøre??

 

Jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si dette er en reklamasjon, noe som virkelig ikke stemmer her. Ta med bilen på Opel og få ordnet det. Kan være noe de har opplevd på flere biler.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om en ny audi som døra fyllte seg opp i, der var dreneringshullene i døra tette...

Prøv og bruk trykkluft...

Ellers kan det være plast-trekket bak dørtrekket som ikke er tett, hvis det ikke virker som døra er full av vann...

 

Men ja, hør med Opel, det skal jo ikke være sånn...

Endret av Kim Ståle

-10 Opel Astra OPC-line 1,4t

-94 Opel Astra GSI 16v (selges)

-92 Opel Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har snakket med Opel i drotningsvik, Oldervoll.

Men med en gang jeg nevner ordet reklamasjon så prøver de å vri seg og snu seg unna med masse tomt preik. Jeg har hørt så mye dritt om Oldervoll, og jeg tviler ikke på at det stemmer.

 

Så der var jævlig lite å hente, for å si det mildt. Det var utrolig vanskelig å få gjennom en reklamasjon, og jeg måtte forberede meg å betale summer på rundt 10000 kr for reilsøking og reprasjon var meldingen jeg fikk!!

 

Så nå tok jeg å ringte Opel i Åsane, og de sa med en gang at dette høres ut som en reklamasjon, så jeg måtte bare komme inn med bilen så skulle de se på saken

Mye bedre service å få i Åsane!

Endret av MindViruz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår