Gå til innhold

oppkobling av startsperre tdi

Ranger emnet


mondeotor

Anbefalte innlegg

hei! jeg driver og bytter motor i min golf 3 gtd fra tdk motoren til tdi. alt er nesten klart lagt opp og montert men står litt fast med oppkoblingen av start sperra. noen som har koblinskjema til dette eller noen som har gjort dette før? eller noen som vet om det går og fjærne startsperra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha startsperre boks som høer sammen med ECU til den nye motoren, og nøkkel-chip som hører til - om du skal slippe å få Møller til å kode om. Fjerne startsperre er ikke liketil.

 

Startsperre boksen sitter bak instrumentet.

 

Du må ha ledningsnett som hører til TDI'en.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgi årsmodell og motorkode for den bilen motor etc er hentet fra så skal jeg se hva jeg kan finne.

 

Er det tilkobling til alle pinnene på forbindelsen fra ECU til startsperre du tenger ?

 

--

 

trenger tilkobling fra den svarte boksen under dashbordet og til ecu. er en kontakt som går ut fra den boksen og til den ringen rundt tenningslåsen og så er det en kontakt til med en del ledninger som jeg er usikker på hvor skal:) er en golf 3 tdi 1997 modell usikker på motorkode. men viss du må ha motorkode kan jeg skaffe det senere på dagen:) takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de brune ledningene (br / 31 på skjema) er vel jord.

 

--

 

Du spurte i første innlegg om å koble ut startsperre.

Det er mulig det vil kunne gå å bare koble + til N109 (fuel cut-off valve).

+ hentes i så fall fra tenning (15)

 

kunne være morro å prøve - men det kan kanskje ikke være sååå enkelt?

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår