Gå til innhold

Tekniske spørsmål ang Polo 86c 2f

Ranger emnet


Nahojdat

Anbefalte innlegg

Driver fremdeles med Polo prosjekt så trenger litt teknisk info.

Den har nå 70/60 senk klar, 14" med strekte dekk, ribbet innvendig bak.

 

 

 

*Jeg vil bygge om til G40 bremser, såvidt jeg forstår så er ihvertfall forskjellen calippere, skiver og klosser framme.

Er det flere forskjeller?

Nesten alt vil bli kjøpt på ebay.de så linker er velkomne (selvsagt også linker til butikker med vetige priser)..

 

*Kvass kam kit er bestilt inn til min NZ motor, hva trengs i tillegg?

http://www.knobloch-sport.de/tuningkits_polo.htm Nr 2 fra topp.

Kun strekkbolter og pakningssett?

 

*JOM grenrør, er det noe å satse på? Har lett etter supersprint men er visst ikke så lett.

 

*Polyforinger og stabstag framme og bak, er det verdt pengene?

 

 

 

Første post blir kanskje oppdatert med flere spørsmål etterhvert.

Takker for svar på forhånd.

Mvh Johan...

*Polo -91 Coupe 70/60, Emblemfri grill, 14" 165/55 R14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bremser fremme; her kjøper man 239x20mm skive fra Golf 1/2 Gti, sammen med noen litt oppgraderte klosser fra Golf GTI.

Dette tilsvarer G40. Den originale calipperholder/sadelen beholdes. Det gjør man også med calipperen.

 

2. En må ikke bytte noe mer enn kammen, men om bilen har gått noen km, så er det å anbefale å bytte registerreim, vannpumpe, simmering på kam, ev å veiv også, samt toppdekselpakning. Ventilløftere kan være en fordel også, dersom bilen har gått et stykke.

 

3. JOM grenrør stiller nok i klasse med de andre billige, ikke den beste kvaliteten. Men sikkert helt brukenes. Finnes andre som du sier men de koster noe mer. Har et Ashley performance grenrør stående på en bil som skal skrotes om det er av interesse.

 

4. Stag/foringer bilen blir HELT annerledes å kjøre. hjelper vireklig på!!

 

Har en bil jeg skal hugge med NZ motor, så har jeg endel deler. Gi en lyd om noe er av interesse.

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kun bremseskiver og klosser (oppgraderte pga støv eller andre grunner?) fra GTI framme så er det nok?

Hva med bak?

 

Ser ut som kam kitet har med 2 simmeringer, ene er ihvertfall til kam så kanskje andre er til veiv?

Regreim og vannpumpe har jeg nylig skiftet så bør være ok der.

Toppdekselpakning skal byttes når jeg er der.

ventilløfterne var en god ide, er ikke noe fæl pris på de så kanskje like greit ja.

 

Noen stor forskjell på stabstag i alu og stål?

Særlige forskjeller i polyforinger (anbefalt merke?)

 

Pris, stand og bilder på Ashley Performance grenrøret?

 

Takker for svar

MVh Johan

*Polo -91 Coupe 70/60, Emblemfri grill, 14" 165/55 R14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klosser fordi GTI klossene er tynnere enn for ikke ventilerte.

 

Bak kan en oppgradere til skiver, men trommel er egentlig mer enn nok før en får mye effekt.

G40 har f.eks også trommel bak, men med litt større bremsesylinder.

En ide kan være å bytte hovedbremsesylinderen til en som er større, for en litt fastere pedal.

 

På settet du har bestilt er det nok en simmering på kamhjul siden og en på fordeler siden.

 

Stål/alu - stål er litt mer solid enn alu, men alu er litt lettere. Vet ikke om man får staget under i alu for biler som er litt senket. Wiechers har godt utvalg, samt at stagene er meget solid.

 

Tidligere kjøpte jeg bærearmsett på ebay med teflon foringer, de er steinharde og ingenting gir seg. Dog blir det litt mer støy i bilen. Powerflex funker bra og er rimelige.

 

Må nesten åpne panseret og se hvordan grenrøret står, lenge siden jeg har sett i bilen.

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver: http://qwt.no/ebc_premium_oem/P_60910

Klosser: http://qwt.no/ebc_greenstuff_steg/P_56796

 

Der har du skiver og klosser, med litt oppgraderte klosser.

Koster ca det samme som du linker til inkl frakt og mva.

 

 

Slike stag ja, husk bare at du trenger det staget under freme for biler som er senket mer enn 40mm, ellers vil du ta nedi HELE tiden.

 

http://qwt.no/polo_1975_1994/C_15147_20038_20308_20335

Der har du foringer, sannsynligvis billigere enn på ebay.

 

Får finne deg et innsatsfilter/sportsluftfilter. Alt hjelper på :)

 

Neste på listen er vel et innsug fra en 3F motor.

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rennsport grenrør kjøpt (siden jeg fikk grovbillig).

 

Innsuget fra 3F/GT har jeg på hånd om jeg vil, har sannsynligvis komplett G40 motor med gåen topp også, men må se på den om den kan reddes (tar nå sikkert med meg en del plukk fra den uansett).

 

Har dette bremsesettet noe for seg?: http://cgi.ebay.de/Bremsscheiben-SPORT-Bremsbelage-VW-Polo-86-86C-TOP-/360368968674?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e7aa13e2#ht_1847wt_1141

Hørt mye forskjellig info om slike skiver, både godt og vondt.

 

Ser ut som jeg får rustfri sportseksos ned i ca 2300kr komplettt og nytt, men ikke sikker på om FK er noe å satse på.

Ser Remus som et bedre merke og der får jeg tak i komplett rør som omgår mellomdemper, men så er jeg ute etter mer effekt, ikke bare mer bråk (skulle tror et så anerkjent merke har tatt dette med i beregningen?).

 

Er dette for senk under 40mm, eller ned TIL 40mm? Jeg er ikke noe flink i tysk og oversettelsen til google var ikke helt flink: http://cgi.ebay.de/Wiechers-Domstrebe-unten-Stahl-VW-Polo-II-III-40-Tiefer-/370480302092?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item564258c80c

 

Kam kitet har med innsatsfilter, så får se om det er bra nok når det dukker opp..

Endret av Nahojdat

*Polo -91 Coupe 70/60, Emblemfri grill, 14" 165/55 R14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår