Gå til innhold

Min Opel Omega MV6

Ranger emnet


Opel_Omega_MV6

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ka du trur? Blir kompressor vil eg tro! Har drevet å sett etter deler og funnet ut at det blir best å bygge en kompressor. Kommer til å ta meg god tid og med hjelp fra min far som har erfaring med dette. Blir mest sannsynlig en vortech eller eaton kompressor, stempler og råder skal tåle opp til 1200+- og se om eg får tak i custom veiv eller gjøre noe med den som står i. Må ha datasprut, nye kammer, porte toppene++++++ Må bare sette meg litt mer inn i dette da jeg ikke har peiling på kompressor. Men er vel mye det samme som turbo ( nesten ). Men dette vil bli et langtidsprosjekt da ettersom jeg har flere biler som skal ha stell. Men har et mål om å nå rundt 500+ på hjula.

Håper ikke dette bare blir en drøm, men en realitet da :D Bra nok for deg? hehe

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var bilen startet :D Den kom på første forsøk så kan ikke klage! Men flinke meg hadde glemt å ta på o-ring på termostat og røret til kjølerøret i bakkant på motorn. Så alle de 8-9 literene med vann eg hadde fylt på gikk fort ut igjen! Så det blir en liten økt idag med å ordne dette. Ellers så brukte bilen evig lang tid med å få smurt de hydrauliske løfterene da. Den sto sikkert å tikket i 15-20 min. Men men!

 

Bilder kommer pluss oppstartsfilmen!

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har fått tak i, men har "steinmetz" leppe foran og bak og sideskjørt liggende! hvis du er interessert så send en PM :)

 

 

BTW Ser du snakker om å trimme MV6'en og kompressor +++, vil bare si jeg var på samme tanke før men etter mye om å men så fant jeg ut det blir endel penger utav det på disse motorene. Det er kjent problem at disse motoren har problemer med kjøling, sirkulasjonen er dårlig og man må derfor modifisere litt på blokka, med å lage hull til kjølevann i veggen mellom oljekjøler og inn til sylindrene for bedre sirkulasjon. Ellers kan du gå på smell at sylindervegger sprekker!

Rådene er også en svakhet og bør byttes, Veiv kan du få fra en 3.2L V6 da disse er kraftigere enn på 3L V6'ene men ellers like. o.s.v o.s.v....

Det er vertfall mye arbeid og mye penger det går i, å du bør virkelig bruke tid på å tråle rundt på forumer o.l for tips og slikt! Mye å sette seg inn i! :P

Ellers kan du kontakte Swindon Engines i England, disse solgte hvertfall før, custom made innmat til X30XE'ene og dem har nok helt sikkert masse tips å gi, dem også :)

Var en god guide ute på nettet før om hvordan man burde gå fram med disse maskinene, samt svakheter å slikt, men den er visst borte nå... Men du greier sikkert å finne noe hvis du søker på Frank Denker.

 

Men ja, har du viljestyrke å lommebok å får dette til så er det jo desidert helt rått! :)

Endret av FantIkkeNick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt respons ja :) Fullt klar over kjøling i de bakerste sylinderene ja. Har allerede handlet kompressoren. Den er egentlig billig i forhold til alle de andre delene. Kommer til å skifte hele innmaten i blokken og må få ordnet med kjølingen på sylindrene. Men er litt moro og bygge noe som ikke alle andre har. Er klar over at dette ikke blir billig og vil ta meg god tid med dette, ser protrim har ett sett du kan kjøpe til x30xe. Men vil prøve litt andre ting også. Veiva kan vel balanseres eller? Men takk for tipsa "FantIkkeNick". Alle andre putter jo C20LET i disse eller lignende, så da vil jo kompressor bli litt spesielt da!

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som regel billigere å enklere med en C20LET hehe, eventuelt en rekke 6 fra Omega A med turbo, noen av dem også :)

Men ja hadde vært tøft hvis du fikk til en X30XE med kompressor å litt hester :) Som sagt hadde litt tanken selv, men etter som karosseri har begynt å samle litt rust å brukt så mye timer totalt på bilen så har jeg gått lei! Også blitt litt gnien av meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det. Men dette blir jo litt av et prosjekt da, og vil at det skal bli holdbart så da må man gjøre det skikkelig. Da er er heldigvis bilen min så og si fri for rust og gniten er vi alle. Bare å være lur når du handler! Men vil håpe på rundt 350-400hk på hjul da. Hadde vært artig :D

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår