Gå til innhold

Trenger hjelp fort! (straffesak)

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

For snart ett år siden kjørte jeg min trimmede moped forbi to biler på ett strekke der det va overgangsfelt og sivilbilen lå to-tre biler bak meg. Jeg fortsatte å gi på (angrer så sykt på at jeg ikke så etter i speilet, da hadde jeg ikke vert i denne situasjonen nå) kjørte inn på parkeringsplassen, jeg skulle på skolen og jeg tok buss dit. Jeg fikk parkert, låst og tatt av meg hjelmen og begynte å gå mot bussen, da jeg var halvveis så kom han i sivilbilen og sa at nå tar han skiltet mitt. jeg gikk så inn i bussen og satt meg bakerst så jeg kunne se mopeden, da sto han og tok masse bilder av den og rev av skiltet.

 

Jeg ble så senere innkalt til avhør og da nektet jeg på at jeg hadde vert der i det hele tatt og sa at mopeden stod der over natta.

Det var sak nr 1

 

 

Sak nr 2. Dette var ca. samme tiden.

 

Jeg hadde en 50cc barne-ATV som jeg satt inn en 140cc motor i og den drev jeg og veldig mange kompiser å herjet her hjemme med.

Det resulterte i at politiet kom på døra å hentet ATVen når jeg ikke var hjemme, fikk ikke noe forvarsel eller på noen måte beskjed om at den hadde blitt tatt. Jeg fikk noen dager senere vite fra en nabo at politiet var hjemme med meg, og først da skjønte jeg hva som hadde skjedd. Jeg søkte opp nummeret til den lokale ''sheriffen'' og spurte om han hadde tatt den, og det hadde han!

noen uker senere ble jeg innkalt til avhør, de hadde hatt ATVen inne på Statens vegvesen for sjekk (litt random på en halvveis demontert ATV som ikke var ferdigbygd, det var en ramme med motor og hjul) de hang seg opp i at den ikke var trafikksikker nok fordi den manglet skjerming, slitte bakdekk, manglende refleks og utkoblede frambremser.

I avhøret så sa jeg at den ikke var ferdigbygd og jeg ikke hadde fått kjørt noe med den.

 

og på torsdag skal jeg i retten for disse to sakene og jeg trenger å vite om jeg har noen som helst kjangs for å vinne i retten?

 

Det var fem vitner:

politimannen

han jeg kjøpte ATVen med

to naboer (han ene ble vist truet til å stille opp i retten av politimannen)

hun som tok kontrollen på ATVen.

 

hadde vært greit med noen svar i kveld på dette her, jeg må bestemme meg til imorgen.

 

Takker for svar.

 

16vturbo

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sak #1 kan vel bli "henlagt etter bevisets stilling".

Hvis du har en bortforklaring på hvordan UP-bilen så mopeden din i full aksjon, og etterpå stå låst og uten nøkkel, mens nøklene hele tiden var i din forvaring.

Så jaaah, det skjer vel ikke..

 

Men Sak #2, hva er det du er tiltalt for ? Ulovlig trim? kjøringa?

Kjøringa var vel på privat eiendom? Sålenge det ikke var i "skog og utmark" så ser jeg ikke helt problemet.

Om det er trim'en så har vel ikke kompiser så mye skyld i det uansett ?

Syns uansett det er bedre at Én person tar det på vandelen enn at hele kompisgjengen skal få smekk.

Endret av Kimmis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godtar forelegget og håper jeg aldri møter dem igjen!

 

 

men ja, kimmis:

ang sak 2 så er jeg tiltalt for ulovlig kjøring på uregistrert atv..

 

En billig barneatv som er kjøpt på trendimport som jeg satt i større motor i, kan ikke fatte hvorfor de skal henge seg opp i det, den kunne ikke registreres i original forfatning heller...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår