Big SturL Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 De siste 2 ukene har jeg lagt merke til en merkelig lyd som kommer fra motorrommet på bilen min. Når jeg har bilen i gang og åpner panseret, høres det ut som om det kommer fra foran selve motoren. Lyden er omtrent som fra en elektrisk motor, eller hva el-bil ville laget. Lyden forsterkes når jeg vrir på rattet, eller rygger. Lyden har også blitt kraftigere etter hvert. Noen som har peiling på hva det kan være? Bil: Audi A4 Motor: 1,8 20V År: 1996 Km.stand: 250.000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Ja...jeg tror jeg vet hva det er! Sjekk servo olja de på Audien, det virker som du har minimalt med servol olje, da får du ikke smurt servoen og det kommer en rar lyd som kan forsterkes! :) Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Ja...jeg tror jeg vet hva det er! Sjekk servo olja de på Audien, det virker som du har minimalt med servol olje, da får du ikke smurt servoen og det kommer en rar lyd som kan forsterkes! :) Takk for svar. Skal sjekke dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 hehe..si ifra om det var det som var feil! Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Tapp ut den gammle servooljen å fyll på med ny :) btw, kjøp oljen hos Møller! :) Ikke fyll på type esso olje osv.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Som Slippern sier, kjøp oljen hos Møller, koster litt mer, men er verdt det! Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Som Slippern sier, kjøp oljen hos Møller, koster litt mer, men er verdt det! kontra og kjøpe nytt tannstag :p Koster rundt 150kr for en liter, bruker vell ca en halv liter.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Litt nooby kanskje, men jeg sjekka under panseret, og kunne ikke finne hvor det stod eksplisitt "Power steering fluid" eller liknende. Hvor skifter jeg hen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 (endret) Tanken er på førersiden rett bak hovedlykten. Tappes av ved å løsne den nederste slangen inn på oljekjøleren og vri rattet fra ytterstilling til ytterstilling ca 10 ganger. Fyll på ny olje og start motor (kun tomgang) i 5 sekunder. Fyll på olje igjen og start motor. Vri rattet fra side til side (ytterkant) 10 ganger. Stopp motoren og fyll opp tanken til riktig nivå. Endret Mai 21, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Tanken er på førersiden rett bak hovedlykten. Tappes av ved å løsne den nederste slangen inn på oljekjøleren og vri rattet fra ytterstilling til ytterstilling ca 10 ganger. Fyll på ny olje og start motor (kun tomgang) i 5 sekunder. Fyll på olje igjen og start motor. Vri rattet fra side til side (ytterkant) 10 ganger. Stopp motoren og fyll opp tanken til riktig nivå. Meget informativt! Tusen takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Fikk peila olja nå, og det viste seg at den var veldig lav. Dere anbefaler å bytte ut all olja, kontra å bare etterfylle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 (endret) Bytte av olje er selvsagt det beste. Om du må bytte? Nei! Det du MÅ ha er olje med G 002 000 eller G 004 000 spec. ATF-olje skal aldri brukes på servo samme hva noen sier. Endret Mai 23, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundstyle88 Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Så bra..håper det var servo olja som var problemet! kommer billig ut av det, enn å vente å se hva som skjer! ;) Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2011 Hehe, sendte epost til Møller Ålesund og spurte om pris på en liter Pentosin CHF 11S, svar: "Hei,vi tar 310.- kr inkl.mva" .... Jeg har forstått det slik at Titan ZH 4300 B har G 002 000 spesifiseringen. Jaja, 207kr med frakt :) Skal uansett på posten senere i uka, så nå blir det 4 pakker å hente :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2011 Fylte på en desiliter olje, og lyden forsvant! Får vurdere å flushe hele systemet ved senere anledning. Men, reagerte litt på olja i tanken, den var brun, og ikke grønn som jeg har lest at den skal være. Olja jeg fylte med var grønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg