Gå til innhold

sentral lås problemer

Ranger emnet


Zefiro

Anbefalte innlegg

da har jeg fått min andre passat svakhet på bilen ..først skifta jeg forstillinga.. nå kødder sentrallåsen ... når jeg låser igjen med fjernkontrollen ...vil ikke førerdøra være med ...ei heller å låse opp .den MÅ låses opp med nøkkel i døra ..f u c k altså ...hvor begynner jeg? microbryteren i sluttstykket i døra eller comfort enheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også være alle ledninger inn og ut fra komfortstyrings sentralen, dette har vært ett problem med min bil, er en 11->25 kabler som kan gå i skøyten dær. en lett måte å sjekke dette, åpne sjafør døra, Kommer ikke lyset inni bilen på ? da er det nåkk mikro brytern. kommer lyset på ville jeg satt en sum på ledningere inn til komfortstyrings sentralen.

Endret av ViiRuZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter i bilen nå..akkurat kjørt diagnose ...slettet feilkodene så fungerer alt som normalt ...

 

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

Control Module Part Number: 1J0 959 799 AH

Component and/or Version: 3C Zentral-SG Komf. 0001

Software Coding: 04097

Work Shop Code: WSC 00028

Additional Info: 1J1959801D 3C Tõrsteuerger. FS0002r

Additional Info: 1J1959802E 3C Tõrsteuerger. BF0002r

Additional Info: 1J4959811D 3C Tõrsteuerger. HL0002r

Additional Info: 1J4959812D 3C Tõrsteuerger. HR0002r

3 Faults Found:

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde noe samme problem på min, der mange kabler var gått i skøyten inn til comfort enheten, skjøyta de så begynte ting å virke igjenn. men ang sluttstykket i døra, vist det IKKE kommer lys når du åpner sjafør døra, så ville jeg tatt en titt på microbrytern.

om det kommer lys, ville jeg sjekket kabler igjenn... det var det en kompis av meg sa, som jobber ved møller hær i kirkenes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

lyset kommer på.låsingen på begge framdørene er sporadisk i uorden.. sjekket ledninger nå i kveld.alt ser bra ut,,jg har vridd og venda på de, tok også å løfta på gulvteppet ..løfta ut comfort enheten (hele plaskassa) .alt er tørrt og fint. ingen irr eller noe på de 2 kontaktene, rele inni comfortenheten slår ut og inn når jeg tester låsen, litt fuktighet i gulvet fra i vinter,,tørka vekk det værste og lånte hårføneren til dama..vart bra under der nå. Men hvis lampa i taket lyser og ledningene ser bra ut ,,hva f kan være feil da? og ikke nok med det.. tilogmed bryteren til å åpne tanklokket vil ikke lystre, bryteren er testet i en annen passat og funnet iorden. jeg får strøm inn på ledningene og ut fra bryteren ..får også strøm baki til den lille el-motoren som løser ut lokket,, selve motoren baki der har jeg ikke testa men den snurrer lett rundt .... argh ...nå var det min tur til å få alle disse berømte el-feilene ...what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok ut den el motor boksen som åpner drivstoff luka .kjørte 12v rett innpå den ..DAU! fant "ny" på ebay ..fant også en microbryter der til sentral lås opplegget, ,,bestillt 2 nye ..må jo prøve disse først da dem ofte feiler ... kommer tilbake med update når de ankommer. mye arbe å bytte disse bryterne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jau ..litt update her da ...

ny motor til tank lokket montert. men funker det? nei ...og det til tross for at det er 12v inn på enheten når bryteren er trykt inn ..muligens noe spenningsfall en plass da... men ..nå er plutselig alle bryterne i dørene feil ... får feil mld på alle. men da spørs det om det er ledningsnettet ved CCM som er slitens ..pga fukt ...

 

Monday, 20 June 2011, 19:12:27

 

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

 

 

Control Module Part Number: 1J0 959 799 AH

 

Component and/or Version: 3C Zentral-SG Komf. 0001

 

Software Coding: 04097

 

Work Shop Code: WSC 00028

 

Additional Info: 1J1959801D 3C Tõrsteuerger. FS0002r

 

Additional Info: 1J1959802E 3C Tõrsteuerger. BF0002r

 

Additional Info: 1J4959811D 3C Tõrsteuerger. HL0002r

 

Additional Info: 1J4959812D 3C Tõrsteuerger. HR0002r

 

6 Faults Found:

 

01038 - Central Locking Thermal Protection

 

35-10 - - - Intermittent

 

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

 

27-00 - Implausible Signal

 

00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)

 

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

 

35-00 - -

 

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

 

27-00 - Implausible Signal

 

00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)

 

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da er dette iorden i dag. gikk 2 røde og hvite ledninger i ledningspakka fra kickpanel og bakover til en skjøt til 4 små kabler.disse røk tvert av pga irr i skjøtepunktet.. klipte vekk 20cm..la i ny kabel..comfortenheten er nå montert oppunder dashen for å slippe det fukt problemet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår