Gå til innhold

ViiRuZ

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ViiRuZ

  • Bursdag 12/17/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Mottor
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    1,9
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Kamaksling
  • Fylke
    Finnmark

Contact Methods

  • Bosted
    Kirkenes

ViiRuZ's Achievements

  1. Hei Fruen har en 2004 2,0 avensis diesel med ca 122 hester. den er meget rar å kjøre, siden den er Helt dau fram til 2000 Omdreininger! da blir bilen en kanon kule. og veldig rart at den "mister" turbo'n igjenn etter 4000 omdreininger. har selv en Vw passat 1999, 1,9TDI å da N75 turbo trykks ventiln røyk oppførte den seg nesten likes. omtrent like lat. Eneste er at avensisen kommer på 2000 omdreininger! å da er det en kanon kule. Så mitt spørsmål. SKAL det være slik? eller er det noe galt?. har selv akkurat blitt utlert fra skolen som "mekaniker" har bare lærling tiden igjenn. å har aldrig vært borti noe slikt at den er lat mellom 1000-2000 omdreininger. har vært borti at den dabber av på 3000.
  2. Nikita, har du også problem med at viskerne kan stoppe hvor de vil på ruta?
  3. den lille ventilen på diesel filteret er knekt og skøytet, gjett at det er en som skal ned på møller i morgen.... det er ikke den på bildet men en tap er knekt og skjøytet...
  4. Hei Nikita, har vært borti lignende på min bil, men har ikke sett så nøye på det. min slutter ikke å gå på intervall om jeg har over 2000 omdreingner på motorn i 4 eller 5 gir. så mistenker en strøm feil... er meget nysgjærrig på dette jeg også, så blir og følge litt med hær, håper du finner feil
  5. @ daho: nå er jeg ikke helt sikker på registeret på vw. men da jeg byttet topp byttet jeg også register reim. å etter haynes boka og tegningene fra møller i kirkenes skal det være helt rett, men takker for tips, skal ta en titt på dette snarest @ Zefiro: er 904 Diesel problem løser like effektiv? går det ut på det samme, jobber for tiden på en bensinstasjon, og vi hadde ikke STP inne, har bedt skjefen bestille. @ Highline: Vel vist tempsensor står i og bilen blir starta etter 30 minutter etter at den har blitt "nedkjølt" så er det håpløst, må fjerne temp sensor. men har bilen stått over natta. F.eks kommer hjem fra jobb 24.00 å starte ut igjenn 07,45 da starter den normalt. men la oss si at jeg starter 07,45 og skal starte bilen 11.00 så røyklegger jeg masse før bilen starter, da går den veldig ugjenvt. ett par min før den går normalt.. @ alle: da jeg idag pjusket litt med bilen før jobb, merket jeg at øvre del av diesel filteret, der alle slanger kommer fra, har en løs tapp. nå vet ikke jeg hva den delen heter, men noen som er enig med meg at det er lurt å mistenke denne? eventuelt, få den byttet for sikkerhets skyld. også noen som hvet hvor jeg får kjøpt en slik? som jeg ikke husker navnet på -.-'
  6. hadde noe samme problem på min, der mange kabler var gått i skøyten inn til comfort enheten, skjøyta de så begynte ting å virke igjenn. men ang sluttstykket i døra, vist det IKKE kommer lys når du åpner sjafør døra, så ville jeg tatt en titt på microbrytern. om det kommer lys, ville jeg sjekket kabler igjenn... det var det en kompis av meg sa, som jobber ved møller hær i kirkenes :)
  7. kan også være alle ledninger inn og ut fra komfortstyrings sentralen, dette har vært ett problem med min bil, er en 11->25 kabler som kan gå i skøyten dær. en lett måte å sjekke dette, åpne sjafør døra, Kommer ikke lyset inni bilen på ? da er det nåkk mikro brytern. kommer lyset på ville jeg satt en sum på ledningere inn til komfortstyrings sentralen.
  8. @ Zefiro - Hvilken guffe var det du helte oppi? som hjalp? @ Highline 2001 - diagnose er det ikke så lenge siden ble tatt, å da fikk jeg opp at n75 ventilen var dårlig. Hvor ligger kaldstartsensoren? noen som vet hvor den ligger på AHU?
  9. finnes det noen måte og sjekke om den holder den verdien den skal?
  10. Hei, min vw passat 1999 1,9 TDI ahu! er meget tungstartet. :wonder: Har byttet Lmm, magnetventil, tempsensor, luftfilter, EGR ventil glodeplugger. Olje, olje filter, Glode rele, rensa diesel filter. alt for og faa den til aa starte lettere. men ei, den starter ikke naar temp sensor er ikoblet... kobler jeg den ut, saa starter den men den ryker og hoster litt, bakker veldig ugjevnt de forste minuttene men saa kommer den seg. har byttet topp og topp pakning for droye 10.000 km siden. har intil fredagen hatt problemer med turbotrykk, men ble borte etter bytte av magnetventil, ved langkjoring og varm motor, saa nokker bilen litt, (mister motor effekt) ved gass paa drag ved nokking kommer det masse royk aa turtallet synger meget fort. men saa ved clutch blir nokkinga borte, hva kan det komme av? Noen som har vaert borti lingnende? :fuckme2: har brukt x antal timer paa den bilen nu aa den faar feil etter feil :mekke: Haaper paa svar.
  11. Hei, min Volkswagen passat 1,9Tdi starter ikke. da jeg ved ett uhell la kabelen til luftmengde måleren intil eksosmanifoilen, startet den ufattelig lett. før dette måtte jeg file lenge på starteren for at bilen skulle starte. når jeg fikk lappet kablen, og skiftet sikring er det tilbake til filing, bilen går som en kanon kule med sikringen, vist jeg i det hele tatt får start. Noen som vet va som kan være feil, etter som at jeg må nappe ut en 15A sikring vær gang jeg skal få start på bilen?...
  12. Hei, har en vifte som kommer og går, noen som vet om dette er en feil med releet eller om det kan være noe i vifta? :)
  13. Hei, har noen små feil på min Passat. Vifta lever sitt eget liv, og lysan inne i bilen kommer og går. sliter også litt med sentral låsen. noen som vet hva feilen kan være? Meget interisert i å finne ut ka som kan være feil... :hvaskjera
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår