Gå til innhold

Nettopp kjøpt meg Passat 1.9 tid 4motion, lurer på når regreim skal byttes ?

Ranger emnet


Chriis

Anbefalte innlegg

Hei ! Der har sikkert hørt om det her før. Men jeg lurer på når regremia skal byttes ?

Bilen er Passat 1.9 tid 4motion 2002 gått 238000 . Tror dere den er bytta nå for ikke så lenge siden ?

 

Også lurer jeg på en ting til , det er ikke kjørecomputer i bilen nå, går den ann sett inn det ? Eller vil det bli kostbart og mye tid ?

Vw Passat sedan 1.8T 99 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sier vel 90.000 Km, men helst ikke lengre enn 5 år.

Vanskelig for oss her å tro noe om når den sist er skiftet. Sjekk servicehefte og evt. andre papirer du fikk med bilen, og evt. klistrelapp i motorrommet.

 

Kjørekomputer / DIS (Driver Information System) er ikke helt kurant å ettermontere. Finnes ikke som kit som jeg kjenner til.

Det er ikke helt umulig at det bare er å skifte hendelen til en med knapper, og litt omkoding, men like sannsynlig er det at hele instrumentet må byttes.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen er en 2002mod så ble den nok byttet på 90k, det står det nok i serviceheftet. Fra og med 2004 ble det endret til at man bytter regreim på 120k, Så det vil si at hvis den er byttet på 90k og det var etter 31/12-03 så trenger du ikke bytte den før på 210000. Volkswagen har gått ifra alder på reima. Det anbefales at man tar av dekselet til reima og inspiserer den hver gang man skifter olje for å se etter unormal slitasje.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen er en 2002mod så ble den nok byttet på 90k, det står det nok i serviceheftet. Fra og med 2004 ble det endret til at man bytter regreim på 120k, Så det vil si at hvis den er byttet på 90k og det var etter 31/12-03 så trenger du ikke bytte den før på 210000. Volkswagen har gått ifra alder på reima. Det anbefales at man tar av dekselet til reima og inspiserer den hver gang man skifter olje for å se etter unormal slitasje.

 

Hei

Dette vil jeg ikke anbefale, da det er mange (meg inkludert), som har fått store havarier på grunn av dette. Min reim røk på 97000km (2.5år). Da går i 99% av tillfellene toppen og. Du får jo dette mest sannsyligt på garanti, men min erfaring er at det som regel skjer når du er på langtur. Veldigt ergeligt å må kjøre får å hente bilen da.+ at som regel får du bare en pololignendes leiebil i mellomtiden. Så jeg skifter i allefall reimene på mine biler på 90000/5år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår