Finepix Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Noen som vet hvilke ulemper det fører med seg å montere forgasseren på sugesiden av turboen? Vet at man ikke kan ha intercooler ettersom bensinen vil kondensere seg, og jeg har hørt at bilen kan få litt pussige kaldstartsegenskaper... Noe mer? drivstofføkonomien blir vel ikke spes bra kanskje?? Kan nevne at jeg lurer på dette oppsettet på en 1600 boble-motor. Fant ut at den har bare 50 hk...:( Kan jo selvsagt trimme konvensjonelt, men en hjemmemekka turbo er definitivt mest power pr krone... Har allerede et greit turbogrenrør, så jeg mangler bare en liten turbo & litt slanger og rør:D Kom med tips!! Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Kikk litt på denne tråden, og spør gjerne EBB om du lurer på noke. http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=2353#46486 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Dårlig bunndrag. Du får jo 1835 motorer til en 6-8000 med litt over 100gamp. Hvordan du har tenkt til å få dette billigere kan ikke jeg si jeg skjønner. Ihvertfall ikke med samme effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Skal du dra bensinen gjennom turboen må du vel ha en turbo beregnet for dette...altså med karbon-tetning. Ellers tror jeg at tetninga på kompressorsiden tar døden på seg fordi bensina angriper gummien der... og hvis du ikke skal ha 5 sekunders turbolag bør du holde deg til små og korte rør hele veien fra turboen og inn. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 har sett mangen bilder av gamle amasoner og 140`er som har det sånn. altid lurt på hvordan det blir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Originally posted by Turboed1 Skal du dra bensinen gjennom turboen må du vel ha en turbo beregnet for dette...altså med karbon-tetning. Ellers tror jeg at tetninga på kompressorsiden tar døden på seg fordi bensina angriper gummien der... og hvis du ikke skal ha 5 sekunders turbolag bør du holde deg til små og korte rør hele veien fra turboen og inn. :) Jepp, karbontetninger må brukes. Ikke bare pga bensinen tror jeg, men også fordi det blir så mye vakuum inne i turboen ved stengt gasspjeld. Å få start på vidunderet kan også by på problemer, hvis det blir lang vei fra turboen til toppen, eller hvis bensin/luftblandingen må stige for å komme inn til toppen. :( Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Riktig at du må ha spesielle tetninger. Fordelen er at du slipper å modde forgasseren, til gjengjeld må den jo flyttes og det medfører jo litt arbeid..Du kan også bruke org veivhusventilasjon og vakuum til bremsene(det trenger vel og merke ikke du).Orginale bensinpumpen kan brukes. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Originally posted by daggis Dårlig bunndrag. Du får jo 1835 motorer til en 6-8000 med litt over 100gamp. Hvordan du har tenkt til å få dette billigere kan ikke jeg si jeg skjønner. Ihvertfall ikke med samme effekt. Enig i at jeg ikke kan forvente noe imponerende bunndrag ja, så en "bigblock" hadde sikkert vært mere ideelt... problemet er bare at de jeg har sett til salgs ligger mer i prisnivå med denne, og det er litt mere enn jeg hadde tenkt:( http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=8&TID=19224&SID=405725 Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Skal ikke være umulig å konstruere forholdsvis korte innsugsrør uten stigning... Motoren sitter i en buggy, så det er nesten ubegrenset med plass! Men hvor finner jeg evt karbontetninger? Finnes de til alle turboer? Hva koster de? Kan jeg bytte de selv? Og hvor stor forgasser trenger jeg? Har hørt at man kan få mer ut av en forgasser ved turbo ettersom luften får høyere fart, men hvor mye? Forgasseren vil vel bli for kald etterhvert?? (forgasserising) Det beste er kanskje å bruke en forgasser fra en motor som har den effekten jeg er ute etter? Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Originally posted by Finepix Skal ikke være umulig å konstruere forholdsvis korte innsugsrør uten stigning... Motoren sitter i en buggy, så det er nesten ubegrenset med plass! Men hvor finner jeg evt karbontetninger? Finnes de til alle turboer? Hva koster de? Kan jeg bytte de selv? Og hvor stor forgasser trenger jeg? Har hørt at man kan få mer ut av en forgasser ved turbo ettersom luften får høyere fart, men hvor mye? Forgasseren vil vel bli for kald etterhvert?? (forgasserising) Det beste er kanskje å bruke en forgasser fra en motor som har den effekten jeg er ute etter? Tror du må spesifisere karbon-tetninger når du bestiller turboen...men er ikke sikker. Aner ikke pris etc da jeg trykket gjennom mine 4 orginalgassere. Vet at mange har smidd seg innsug med doble 45mm Webere som går via en " Y " til sugesiden på turboen...men tror nok noen relativt nye,store MC- eller snøscooter-forgassere er bedre. Letter å justere,fløder mye bedre enn 60-talls Webere,og er fysisk mye mindre... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hah Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 gamle turboer.. dvs i moderne turboens barndom var det vanlig og ha turboen mellom forgasser og innsug, og resultatet er mye turbolag og generelt ustabilt trykk.. disse turbotypene var kjent for mye lag og få trykk seint i registeret (ketchup effekt) kan jo selvfølgelig lage det så det funker greit, men det er ikke lønnsomt, det er en grunn til at turbooppsettet som er i bruk idag turbo->forgasser/sprut->innsug er blitt mest populært. Siter brom brom, broooom, wah-tish, brooom. eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.