Gå til innhold

Total om- bygging/danning av bil?

Ranger emnet


TorjusTT

Anbefalte innlegg

Ganske enkelt spørsmål, leter etter en prosjekt-bil og lurte på om det er lovlig å putte et body-kit fra en bil, til en annen. Altså for eksempel få en Mondeo til å se ut som en Passat? Går det da an å registrere bilen på en slik måte at det er lovlig å kjøre med den på Norske veier?

Endret av TorjusTT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså for eksempel få en Mondeo til å se ut som en Passat? - Ja.

Går det da an å omregistrere bilen som en Passat, og kjøre med den lovlig på Norske veier? - Nei.

 

Det enkleste du gjør, er nok å selge mondeoen din, og heller kjøpe deg en passat.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeoen og Passaten var bare et eksempel :) For å utdype litt så var det jeg mente å bruke en donor bil for å lage en replika av en annen bil. Er det da ikke mulig å få registrert replikaen på noen måte for å kunne bruke den på veiene? Er alt den duger til å samle støv og ta plass i garasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å bygge en Shelby GT500 (drømmebil) Men ikke misforstå meg. Jeg er en "fattiglus" og kommer ikke til å bygge en ekte GT500, men den skal i hvert fall se ekte ut :) Er det da en bil som noen vet om er mulig til å bruke som base for å bygge dette? For eksempel noen eldre mustangs? Eller er man rett og slett bare nødt til å spare noen år (eller ganske mange) for å kjøpe den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da skal man først ha en ganske ny Mustang, og det koster litt for mye penger for min lommebok, i så fall skulle jeg kjøpt en krasj bil, og da ender jo man opp med mye metallarbeid uansett. Lurte på om det var noen form "billig" bil, slik at man kunne bygge opp en GT500, eller ganske enkelt bygge en Mustang '08 modell? Håper virkelig det er noen som forstår hva jeg mener nå. Nå snakker jeg om en bil som passer til å bygge/kjøpe/plassere (kall det hva du vil) karosseriet til en GT500 (Mustang).

 

Glemte da å si igjen at denne bilen skal også brukes på Norske veier. Vet at alt er lov å gjøre med bil, men det er ikke alt som er lov å kjøre med...

Endret av TorjusTT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang har jo selvbærende karosseri, det du kan gjøre er jo å kjøpe en rimelig basis mustang med 6 er, og så sette på dei delene som er Shelby, det går jo en del mustanger rundt om som har blitt ombyggd til å likne på Shelby biler, så det er ikke noen uvanlig forandring

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du finne ut hvem årgang Shelby du liker best. Så kjøper du et Mustang karosseri fra det året med minst mulig rusthull, men med sliten motor og gir. Hvis du vil ha manuelt gir bør du finne en med det og motsatt. Så må du bare finne noen som selger plastikkbitene som er av god kvalitet og passform. Kontakt statensveivesen og Amcar for hjelp med hvor stor motor og bytte av bremser etc. Kjøp deg gjerne noen form for verkstedmanual og gjerne se på nettet eller få tak i en mustang katalog ( tror year one har en hel "telefon"katalog med deler til mustang) Så er det bare å plokke ned bilen pent og ta mange bilder, merke ledninger etc. Fjerne all rust av skallet og så montere plastic. Få lakkert kjerra så er det å bruke et lite budsjett på deler: interiør motor girkasse bakaksel med sperre ledningsnett eksosanlegg kobberrør (til bremser og fuel) nye bremser (skivebremser, orginale trommelbremser er ikke bra) støtdempere polyforinger og fjærer etc...

 

Men først regn litt på hva alt dette koster og tenk på litt hvor lang tid det tar for deg å gjøre jobben. Karnsje det er letter for deg å spare til å kjøpe en fin mustang med 302 motor og ha en bil til å kjøre med i stede for et langtidsprosjekt.

Endret av OVS72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår