Gå til innhold

Volvo V40 '02-modell - stereobygg og mekanisk logg

Ranger emnet


SpikeMan

Anbefalte innlegg

Da har jeg brukt noen timer i dag og i går på å få lagt ned litt dempematter. IMAG0113.jpg

Før jeg har begynt med dempingen ser døra sånn ut, nå har døra ett lag Silent Coat 2mm, Silent Coat Noise Isolator 8mm og ett lag Silent Coat til på ytterblekket. Har også lagt ett lag til med Silent Coat 2mm på innerblekket, på begge dører foran.

 

IMAG0114.jpg

Har begynt litt med høyre side bak og på hjulbua, med Silent Coat 2mm, Noise Isolator 15mm og Silent Coat 2mm på hjulbua.

 

IMAG0005.jpg

Tar litt tid å få ut setene, men fikk det til til slutt. Liten anbefaling, ta av strømmen fra batteriet.. Slipper du feil på airbagene i setene...

 

 

IMAG0007.jpg

IMAG0006.jpg

Også dempematter lagt, kjenner det mangler litt for å få den ultimate stillheten, men dette hjalp definitivt mye. Hadde jeg hatt muligheten er det klart jeg ville gjort dette litt annerledes, og mer.

Endret av SpikeMan

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så dyktig at du ikke ser at jeg har gjort det enda:P Nei, men skal komme bilder snart.. Bare vært innmari treg da andre ting har kommet litt først i det siste

 

Har også fått tatt ved passasjer setet foran så blir spennende og se om det er noen forskjell.

 

Felgene har jeg ikke fått kjøpt enda, men var å bytta til de som egentlig tilhører bilen og lurer på å beholde de en stund til.. spesielt nå som stipendet jeg egentlig skal få på skolen blir kansellert.. også tenker jeg på å få dem lakkert matt svart

 

Nå mangler jeg bare å finne tida til å komme meg bort til mannen min på lyd så jeg blir ferdig med dørene foran, det er ikke så mye som mangler!!

Også er det treff i Jevnaker som jeg vil være med på den 28 august mener jeg det var.. Skal mase litt på han..

 

Silent Coat mattene er forøvrig helt greie, noe klissete men henger som bare rakkern! Kjenner jo det at de har litt mindre vekt på seg enn Hush Mat har, men det er jo en helt annen pris!

 

899 for 4m2 er billig, og det gjør god nytte!

Endret av SpikeMan

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hmm, ser jeg ikke har oppdatert her på en god stund. Har jo skjedd en del siden sist, tenker jeg får lagt ut bilder fortløpende.

 

Har hvertfall dempet gulvet i bilen helt bak til bagasjerommet. Fått inn monoblokka, ny subkasse og venter enda på høytalerkassene til døra men der er det ikke mye som gjenstår. Ellers har jeg skaffet nye felger og har handlet inn litt smått utvendig til bilen, så blir fler bilder når dette kommer.

 

Her er felgene på bilen, kommer fler bilder.

 

20120404_192411.jpg

Endret av SpikeMan

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har mye arbeid igjen så.. Blir bra til slutt :)

Har faktisk ikke Morel-subben i bil nå, er en MMATS p2.5 som står der nå. Men den står i en egen bygd kasse. Dag Johansen som bygde den til en annen kar også kjøpte jeg den av han senere igjen. Veldig fornøyd med hvordan det trykker, men kjenner jeg savner litt den hifi-bassen som kommer fra Morel-subbene.. Men det kommer :)

 

Gleder meg som en unge til å bli ferdig med dette :D

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da fikk jeg litt ekstra små-deler til bilen, nye blinkere, markeringslys, ny grill og nye blinklys. Skal få ut litt bilder når jeg husker å ta dem.. :P

Pluss at jeg jobbet litt mer med dørsidene i dag, og skal vel tilbake i morgen og håpe jeg blir ferdig; da gjenstår kun ett siste trekk til jeg er ferdig :D

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte jeg skulle legge opp en liten oppdatering om hvordan bilen ser ut i dag, begynner å bli passe fornøyd! Ikke for mye drit og ikke for lite :P Jeg synes den ser bra ut, mangler bare litt senk; spesielt foran. hva mener du? :D

 

[ATTACH]30669[/ATTACH]

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, soting står på lista over ting som skal bli gjort ;) 5000 kr så er det i boks.. xenon i tåkelysa har jeg vurdert lenge, men alltid valgt det bort.. men vi får se.. mulig jeg går for det til slutt...

 

Hmm, jeg liker det faktisk uten led i parklysene, men hver sin smak ;) skal vurdere det :)

 

Ja, mangler i to av de sidelysene faktisk... pærene gikk når jeg byttet lyktene :P aner ikke hvorfor.. men så har de ikke vært bytta på ti år heller da så..

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår