Gå til innhold

"Tapetsere" MDF plater.

Ranger emnet


Panser

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge et interiør til arbeidsbilen min.

 

Jeg har prøvd å tenke ut alle mulige typer behovsområder i og med at flere kommer til å bruke bilen.

 

Jeg har gått til valgt av 22mm MDF i bunn, og 11mm som vegger, lokk og div annet.

 

Det jeg egentlig er på jakt etter, er hvordan jeg "tapetserer" MDF`n.

Vil ikke at det skal skli og forskyve seg.

 

Har tenkt standard måten, å pensle på med lim og børste bort luft og tørke lim.

 

Men det viktigste: Hvilken lim??

 

Tenkte på bruke Biltemas høytaler trekk. Det er iallefall det billigste alternativet.

Men kom gjerne med eksempel på bedre materiale. Har ikke erfaring med Biltemas, men er avhengig av noe som tåler litt hard bruk.

 

Bilen er forøvrig vår nye befalsbil i brannvesenet :)

 

 

 

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du skjer med spon hvis/når det er luftfuktighet i bilen?? Riktig, den eser ut ;)

Hvis du tenker på denne "filten" som biltema selger, så kan den limes på med lim til gulvbelegg feks, men denne filten slites forholdsvis lett (som all annen slik filt) så den tåler ikke spesielt mye. Male platene er kanskje en bedre idè i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sett på gulvet i førerhuset i endel varebiler, så har de en slags gummimatte istedet for teppe(snakker da om UNDER de løse gummimattene). Denne gummi-/plaststoffet virker som det er ganske slitesterkt ihvertfall, kunne kanskje vært en ide hvis det er å få tak i?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt sponplatelim ute/vintertype og skruer. Så ville jeg ha malt platene etter byggingen for at di ikke skal trekke vann. For å gjøre det penere så kan du bruke et spray kontaktlim utenpå kassene og trekke stoff, men jeg hadde spraylakkert i stedet. Hvis du grunner med hvit og så bruker en signal/refleksfarge blir det tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veldig fornøyd med respons fra folk som har peiling og har gjort det før, så tusen takk.

 

Forsto hva du mente med de gummi mattene, får se om det ikke blir noe i den duren. Tenkte også på blanke "antiskli" alu plater, det kunne jo blitt riktig så rent og pent, og ikke minst veldig slitesterkt. Er det jeg mest tenker på nå om dagen. Plusse på med litt stoff på sidene i konsollen jeg vil lage i midten.

 

Flere som skal bruke bilen, så det trengs noe slite sterkt. Inn og ut med pressluftsapparater, og annet utryknings utstyr.

 

Skal legge ut en arbeidsbeskrivelse, og litt tegninger. Og etter hvert ta noen flotte bilder som vi alle liker å se under prosjekter.

 

Er iallefall sikker på at det kommer til å bli bra, og spessielt med litt hjelp og tips underveis selvsagt :)

 

Har kanskje noen gjort samme jobben før ,og kunne tenke seg å legge ut et bilde av hvordan det ble?

 

 

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer jo helt o oppgi verken mål, eller noe form for info ang bilvalg :wonder:

 

Fant ut at det var litt på tryne egentlig.

 

2nh289j.jpg

Neste uke blir det fagmerking og blålys, synd bilen ikke er rød:/

 

Der er vidunderet, en deilig kjøremaskin må jeg inrømme.

 

Plassen bak er i allefall 85 cm. fra bakerste setestilling, oeg lengden på tvers av bilen er 120 cm.

 

Det er jo egentlig ganske god plass til å leke med kreativiteten det. Pluss planet på den som (jeg har glemt å måle) som er ganske greit stort. Der skal det også bygges litt av hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår