Gå til innhold

Polo 2001 vil ikke starte

Ranger emnet


andreaskk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min polo 1,4L 2001 mod vil ikke starte. Noe som har hatt samme problem med denne "møkka bilen"?. Starter så vidt på startgass, bensinpumpa lager en summelyd, så regner med at den er i orden. Kan det være tett bensinslange? Tatt feilmelding på den og der står det bare at innsugningsventilene er åpne. Den stoppet nemelig under kjøring. Trenger tips om hva jeg kan gjøre. Kjøre hele møkka i sjøen snart.:Kan noen hjelpe meg!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreim er hel. Byttet ifjor. Tatt av dekslet og sett på den. Tenkte på det samme Mondeo.

 

Tennpluggene er tørre. Kan det være tett bensinfilter? Noen som har erfaring med å bytte dette. Trenger man spesialverktøy?? Kjøpt nytt, men får ikke av det gamle. Hørt at det skal være noe slags klips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bensinfilter er så tett at den ikke starter er lite trolig. Men siden du har nytt kan du jo bytte for sikkerhets skyld.

Klipp av de gamle klipsene som hoder slangene med en kraftig avbiter og sett på vanlige slangeklemmer.

 

Sjekk om du har gnist ved å ta ut en plugg og hold den mot gods.

(lurt å få noen andre til å holde den - man får gjerne en kraftig "karamell" om man ikke holder god kontakt til gods.

 

Har du gnist, så må det være bensintilførselen. Bensinpumpe er en kandidat.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å fylle bensin? :hide

 

Er pluggene våte, er det mest sannsynlig coilen som har tatt kveld..

Med mindre du har innsprøytningsmotor, da kan det i verste fall være bensinpumpa som ikke gir nok trykk til innsprøytningsanlegget..

 

Er pluggene tørre, er det problem med drivstofftilførselen (pumpa, tett slange, eller lignende)

Bil nr 49: [ 2002 Subaru Impreza ]
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreim er hel. Byttet ifjor. Tatt av dekslet og sett på den. Tenkte på det samme Mondeo.

 

Tennpluggene er tørre. Kan det være tett bensinfilter? Noen som har erfaring med å bytte dette. Trenger man spesialverktøy?? Kjøpt nytt, men får ikke av det gamle. Hørt at det skal være noe slags klips.

 

Prøv å koble fra drivstoffslangen, og skru på tenninga et ørlite sekund, står bensinspruten opp i ansiktet på deg vet du iallefall at pumpa funker !

Endret av Einar
Trykket feil

Bil nr 49: [ 2002 Subaru Impreza ]
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man vite at pumpa leverer nok trykk på din måte Tahembre, man får sjekket at pumpa pumper, men ikke hvor mye trykk den greier.

 

Få lest feilkoder!

 

 

Tråden blir flyttet fra Teknisk da den er bilrelatert.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet masse svar her. Skal prøve å forklare hva jeg ser.

For det første så er det innsprøytningsventilene som står åpne og ikke innsugsventilene som jeg har skrevet. Det kommer en summelyd (ca 10 sek) når jeg vrir om nøkkelen i tenningen. Regner med at det er bensinpumpa. Koriger meg om jeg tar feil. Har tatt av en slange som sitter på innsprøyningskolben og der var det bensin. Byttet tennplugger for de som satt der var fra da Ålesund brant. Der er det gnist.

Så med andre ord: Det er ikke registerreim (sjekket dette), nye tennplugger med gnist har jeg, summelyd i bensinpumpe (?) tror jeg, bensin på tanken HAR jeg. Hva annet kan det være?

Ikke er det sikringer. Dette er sjekket.

Som skrevet tidligere har jeg tatt feilkoder og denne viste kun at innsprøyningsventilene står åpne. Er tekninsk, men dette er over mitt nivå. Trenger hjelp med dette fra dere her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe tull med startsperren din, da?

 

Vet ikke hvordan det er på din bil, men på noen biler sitter det en chip i nøkkelen som sørger for at bilen ikke starter dersom bilen blir forsøkt stjålet. Hvis det blir en feil med chipen i nøkkelen vil dette kunne medføre at bilen stopper. Synes dog det er rart at dette skal skje under kjøring.

 

Poenget mitt er vel egentlig at det ikke skader å prøve med en annen nøkkel hvis du har dette? Har du flaks er det kanskje det som er feilen.

 

Edit: og hva finner du når du googler feilkodene? Kan hende du finner noe mer informasjon om hva feilkoden betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal dere endelig få vite hva som var galt med min Polo. Fikk endelig en jeg kjenner til å se på den. Han jobber på skolt og kan disse bilene. Det var en kortslutning på varme elementet til oljeåndingen. Sikringen var gåen og gikk hver gang han prøvde å starte den. Måtte koble ut hele driten. En bagatell for å si det sånn, men varmeelementet er gåent og skivene på bilen er mørkebrune. Bilen har stått på samme sted i 6 uker. Bilen skulle vært EU godkjent i mars og jeg må vel bruke enda en formue på nye skiver for å få den igjennom.

Men takk for alle tips som har kommet. Får sette meg å skrubbe rust av skiver nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår