Gå til innhold

Golf 2 1.8 går MEGET dårlig? (med film)

Ranger emnet


Zebbe

Anbefalte innlegg

hei!

da var'n på'n igjen med denne mildt sagt drittbilen =)

bilen har gådd helt gull(i 2uker) til igår, jeg sjekket oljen da jeg fikk en liten oljelekasje for 2dager siden, og såg det trengtes ca 1liter så fylte på.

skulle kjøre videre og syntes bilen var litt rar idet jeg startet den opp, men den gikk som den skulle til jeg kom til første oppoverbakke og den dro fryktelig dårlig, og ikke ville over 4000rpm .. nærmer jeg meg 4000 dør bilen ut, ganske likt som det hadde vært en turtallsperre der, (som stopper ved 4000..:S)

stoppet for og sjekke feilen, fant ingenting startet opp igjen og bilen gikk bedre. men etter en liten stund skjer det samme.og nå er den lik hele tiden. :S legger ved film ;) :P

hva kan være feilen??

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært ute en stund og målt opp nå og så ut til at det har vært brudd i 2 tennkabler. skiftet alle tennkabler nå, og bilen går fint igjen ;) :P

ladelampen lyser pga en eller flere dioder i dynamoen som er gåen, har vært sånn i ca 1mnd =) oljemengden er fin:)

 

noen tips til hvor oljelekkasjen kan komme fra? lekker på høyre side(mot cyl 1) bak eller på siden av motoren. tok en skikkelig motorvask på jobb idag, men ingen tegn til lekkasje. men kom hjem og da var den der igjen :P simmering som er dårlig? ikke tegn til olje på topp eller toppdekse

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4liter var det nok, kan stemme x)

3.5l uten oljefilter . 4inkludert oljefilter :)

 

Motor liter olje/ - inkl. filter 3,5/ 4,0 (APi. SF-SG)

Girkasse, liter 3,1 (4 gir 2,2) (APi. GL-4 SAE 80)

Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R)

Differensial, liter 0,75 v/ aut. (APi. GL-5 SAE 90)

Kjølesystem m/ varme, liter 6,5

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt litt på den også.. :S noen ganger kan bilen dra helt fint til ca 4 - 4500 så kjenner man att den ikke drar like mye(med full gass) akkurat som at noe blokkerer for effekten. slipper gassen litt og da går det greit.

men er ikke slik heletiden :P

 

har hørt det har blitt "klirrelyder" i eksos.

(mekonomen sine sider sier at dette er en 1.8 (Ej Kat) )

men det ble vel noen regel om og måtte ha katalysator på biler fra 89 og oppover?? (min er 89mod) bare og røske av allikevel uten og få problemer? :P

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår