Gå til innhold

Audi 80 2,3 '93mod starter ikke

Ranger emnet


TechThat

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier, så har jeg en 80 som ikke starter. Har ikke så mye peiling på bil selv, så håper jeg kan få litt hjelp her.

 

Dama hadde lånt bilen og parkert utenfor garasjen (pleier å stå inne). BIlen hadde gått bra da, men når jeg skulle ut å kjøre bare ett par timer etterpå ville den ikke starte. Det regnet kraftig denne dagen, så jeg tenkte kanskje det var noe elektrisk som hadde gått skeis. Den har nå stått og "tørket" ett par dager, men vil fortsatt ikke starte.

 

Når jeg vrir om nøkkelen, så går motoren rundt, men den tenner ikke. Har sjekket alle sikringer..

Byttet bensinpumpe for 2 år siden og bensinfilter i fjor sommer.

 

Har skrudd på den jeg har ringet ut på bildet under, og fikk ut bensin.

imag0122ring.jpg

 

Har sett litt rundt i motorrommet og fant denne kontakten (Bildet under) som ikke så helt god ut. Jeg ser kobberet på en av ledningene, mens 2 ikke er koblet til. Om de har røket eller er kuttet av tidligere eiere vet jeg ikke. Hva er denne til? Kan den ha noe med at bilen ikke starter?

 

imag0119p.jpg

 

Den sitter oppunder her:

imag0120rd.jpg

 

Noen andre tips på hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vrir om nøkkelen, så går motoren rundt, men den tenner ikke. Har sjekket alle sikringer.

 

Først of fremst, finn ut hva som mangler, bensin eller gnist. Ta en pluggledning og sett rett i coilen. Sett en fungerende tennplugg i ledningen og sørg for at pluggen har god kontakt til jord/chassis/motor. Kjør motoren på starteren som se om om du får gnist på pluggen. Når dette er avklart så meddel resultatet.

 

Har sett litt rundt i motorrommet og fant denne kontakten (Bildet under) som ikke så helt god ut. Jeg ser kobberet på en av ledningene, mens 2 ikke er koblet til. Om de har røket eller er kuttet av tidligere eiere vet jeg ikke. Hva er denne til? Kan den ha noe med at bilen ikke starter?

 

imag0119p.jpg

 

 

Ser selve pluggen er borte/knust? Den kontakten er giver for temperarurvisning i dashbord, samt for varsellampe for høy temp på kjølevann. Reparer isolasjonen på ledningene!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bilen står enda. Her har alt annet enn bil-skruing funnet sted. Oppussing av kåken er ferdig, og jeg har blitt pappa :)

 

Men nå er det på tide å få igang denne kjærra!

 

Har fått sjekket at reg.reim er i orden, og "på riktig tann".

Bensinpumpa går, og jeg får gnist på plugger..

 

Noen som har diagnose-verktøy som passer i Lier/Drammen's område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår