Gå til innhold

95 Vento - fusker på lavt turtall

Ranger emnet


Ølstadgutten

Anbefalte innlegg

Hei folkens, da har jeg noen spm ettersom jeg ikke har så god peiling på vento som jeg kansje burde :P

 

Frua har da kjøpt seg Vento 95 MOD 1.8L (trur vi). problemet med denne er at den fusker på lavt turtall, tipper dette er lambandsonen(?) (Usikker på åssen det skrives.)

da jeg bytta den med en annen brukt jeg fikk tak i gikk den litt bedre, men fortsatt ikke rent.

og nå har den endra seg igjen, til det litt verre.

hva kan dette være?

jeg ser også etter orginal eksos til den ( står effekt annlegg på, som er knekt.)

ikke bare det, men den er også senka, og forje eier aner ikke åssen senke sett det er eller noe, så ser etter orginale dempere også. ( + at vi får på 17" dekk som fulgte med da :P )

 

så om noen har noen tips til hva jeg burde bytte som kan stemme, evnt har de delene jeg leter etter så kan vi evnt bli enige om ett bytte eller noe i den dur?

 

takk på forhand for svar :)

 

MVH

Espen.

P.S - holder til i østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ujevn gange på tomgang / lavt turtall, sjekk først for vakuumlekkasje. Gummiflensen under insprut/gasspjeld enheten er en typisk feilkilde, og også vakuumslanger, spesielt den mot bremsekraftforsterkeren.

 

Lambda er naturligvis også en mulighet, såvel som plugger, fordelerlokk, tennkabler, og coil.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dataene stemmer så har du AAM-motor, altså 1.8 liter med Monomotronic MA 1.2.1. Dette betyr at du har den gummeflensen mellom innsug og "gasser" som nevnt tidligere, en svakhet. Ellers er det ikke så mye som kan krølle seg til, lambda og temp.giver til motorstyringen (blå) er gjengangere når noe er feil.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ax 70485...

Modell:VOLKSWAGEN VENTO CL 1HXO Motor:AAM År:1995 Måned:0 Reg. dato:19980507 KW:55 HK:75 Chassinr:WVWZZZ1HZSW068314 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:185/60 R 14 Drivning:2WD Farve:BLÅ :Importerad Karosseri:Sedan Lengde:4380 Totalvekt:1590 Tjänstevikt:1105 Antal Dörr:4

 

 

Edit: Quattro73 hadde visst allerede svart før meg.

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er den som er lekk har jeg jo ett problem mindre, da mangler jeg bare orginale fjærer\dempere og eksos :D

 

Biltema? Er i alle fall billig, men oljedemperene der er mildt sagt elendige. Så er du advart. Ellers kan du sjekke priser på http://www.mekonomen.no

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår