Gå til innhold

Ølstadgutten

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ølstadgutten

  • Bursdag 04/14/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Røyken

Ølstadgutten's Achievements

  1. dempere og eksos kan jeg nok ordne enda billigere da jeg jobber på ett høggeri :P så vi får se hva som skjer, og om jeg finner noen dempere som ikke er totalt kaputt... :)
  2. Skal som sagt dobbel sjekke den der når det er dagtid og pent vær igjen :) nekta plent å gjøre noe som helst idag pga styrt regna :) om det er den som er lekk har jeg jo ett problem mindre, da mangler jeg bare orginale fjærer\dempere og eksos :D
  3. Ok, burde sjekke den gummi flensen og slanger igjen da :) tusen takk for svar folkens :)
  4. Pluggene er nye, fordeleren er ny, coilen er i orden( fått den sjekket), pluggkablene er også nye.. Så tviler på at det er noe av det.. Får prøve å sjekke vakuumslangene :) Hvis noen andre har noen andre tips til hva det evnt kan være, så ikke nøl med å svare :)
  5. Hei folkens, da har jeg noen spm ettersom jeg ikke har så god peiling på vento som jeg kansje burde :P Frua har da kjøpt seg Vento 95 MOD 1.8L (trur vi). problemet med denne er at den fusker på lavt turtall, tipper dette er lambandsonen(?) (Usikker på åssen det skrives.) da jeg bytta den med en annen brukt jeg fikk tak i gikk den litt bedre, men fortsatt ikke rent. og nå har den endra seg igjen, til det litt verre. hva kan dette være? jeg ser også etter orginal eksos til den ( står effekt annlegg på, som er knekt.) ikke bare det, men den er også senka, og forje eier aner ikke åssen senke sett det er eller noe, så ser etter orginale dempere også. ( + at vi får på 17" dekk som fulgte med da :P ) så om noen har noen tips til hva jeg burde bytte som kan stemme, evnt har de delene jeg leter etter så kan vi evnt bli enige om ett bytte eller noe i den dur? takk på forhand for svar :) MVH Espen. P.S - holder til i østfold.
  6. God efta folkens, da har det blitt gjort litt mer på granada'n så da er det vell på tide med litt bilder? :D er ikke helt sikker på hvem rekke følge bildene kommer i ikveld så da blir det ikke noe skrift over\under dem som har noe med bilde å gjøre :) regner med dere tåler det :P here goes: Det kom jeg på nå, får jo opp miniatyr bilde når jeg har lastet det opp :smartass: bilde 1: utstyr når det kommer til varme og sveis er viktig :cool2: Trengs ei ny plate her gitt, får se hva man får til da :closedeyes: Fant ut gitt, her er jeg fått på ei plate :smartass: Se der du, fått på ny hjulbue å greier jo :smartass: Det var alt for ikveld :) så får vi se om det ikke blir noe mer imorra da :):diespam:
  7. Nå har det vært noen greie dager, fått gjort litt her hjemme på min egen bil også isteden for å bare jobbe som **** på andres på værkstedet..:partyon: så da følger det noen bilder, ikke for mange men det er da noe:pimp har jo fått grunna hele fører døra:kiss Fikk surra inn litt amatør plast rundt døra også til videre jobbing:hmmmmmmmmm: Lakkert døra fikk jeg også, er bare 1. lag så er ikke veldig bra eller noe sånt men det funker pr nå for å se åssen den kaaaansje blir:partyon: også har jeg fått lånt meg sveise apparat, så da har jeg kommet igang med rust sveising også :happyhappy: ble ikke helt fornøyd, men det funker:idea:
  8. Min personlige mening er værtfall at du styrer unna Elektrode apparat, jeg har jobbet litt med sveis, og elektrode er ikke godt egna til tynn plate sveis etter min mening, det blir for tykt og krever for mye strøm, enten svir du hull eller så slår plata seg faenivold før du rekker å snu deg.. jeg ville satsa på et MIG apparat til rundt 3-4 tusen kroner, da har du et helt greit "hobby" apparat som duger fint til bil sveis og litt ymse andre saker. billig er ikke altid bra, sveis er en av dem, det skal kunne holde litt uten å brekke\bøyes og samtidig helst ikke ødelegge for mye av legeringen i plata du sveiser på.. etter min mening : Skaff deg et MIG apparat som har gode justerings muligheter både på strøm styrke-mating og mengde med gass. da har du et apparat som funker meget bra etter min mening og erfaring med bil sveis :) MVH Espen
  9. Hei igjen folkens, lenge siden det har skjedd noe her nå, finner ikke tia, er ikke mange nok timer pr døgn.. det må rettes på.xD annet enn det så har jeg fått tak i en dele bil jeg må dra å hente.. 1976 Granada stasjonsvogn. bare å si ifra dersom dere trenger noen deler jeg kansje ikke trenger, eneste med den er en del rust + bensin pumpa har sagt takk for deg :) nr er : 92 20 88 71 dersom dere trenger noe :) MVH Espen
  10. Har fått gjort litt idag også da, selv om det ikke er så mye.. men hvorfor skrive så forbanna mye når bilder kan tale for seg? :) Pappa driver også å skrur litt på en Volvo Graver så blir vell 4 euro paller med motor\motor deler :hvaskjera har handla litt også, brukt for det meste zink og praimer fra biltema, men idag var jeg nærmere mekonomen så da prøver vi den:cheers: gikk tom for zink etter neeesten hele døra:tannløs: fikk tatt resten idag da :tannløs: fikk ikke tatt noen bilder etter at jeg sparkla over noe dritt nederst på døra, får ordne det imorra :tannløs: Kom gjerne med flere ting jeg kan bruke for å få bukt med rust og dritt som kan befinne seg her og der..:adolf: MVH Espen
  11. http://www.senk.no tenker jeg skal ha noe ;)
  12. Jobba en del som sveiser selv, og har funnet ut at Elektrode sveis funker best på plater fra 2MM og oppover.. MIG er definitift best på karroseri sveising da den brenner fort og lett igjenom det meste av plater (kommer jo ann på åssen apparat.) TIG bruker jeg kun til rør sveis da det blir SYKT varmt i smeltebadet etter min mening... så igjen, jeg bruker for det meste kun MIG sveis, da jeg har et apparat hos nabon som er 3-fas, sveiser grave maskin skuffer som holder uten problem og får god gjennombrenning på 12MM stål som 0.7MM stål. har brukt dette apparatet til begge deler.. dermed, hobby sveiser = MIG apparat etter min mening... det funker til det meste, bare du har riktig tråd og strøm mengde..
  13. Ikke bra å sende en sånn bil i grøfta :P tja håper det blir bra, må få tævva den opp til nabon på en eller annen lur måte nå så får jeg sveisa nesten alt som er av rust på den, mangler bare en hjulbue til så er det iboks.. da er det sparkling + zinke og praime så lakk :D:D etter det igjen begynner kose jobben med montering :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår