andreasbj92 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Hei:) Vi har en rav 4 ståenes hos toyota i oslo. vi har hatt en del problemer med denne og det meste har blitt fiksa. men så tok vi en telefon inn dit idag og da var bilen fikset mente dem, men en ting vi ikke skjønte var at de mente at bilen brukte 1 liter olje på 300mil og at det var normalt, er ikke det ufattelig mye på en så ny bil? dette er en 2007 modell rav 4 2.2 l disel Mvh Andreas bj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 3,3 dl pr 1000 km på en diesel er ikke avskrekkende. Normalt er det gjerne ikke på en såpass ny bil, men er innenfor toleransekravet. Mulig motoren aldri har blitt innkjørt skikkelig, altså kjørt ALT for fint ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Eller så er det mulig at toyota har en del problemer med oljeforbruk. Dessverre spesifiserer de fleste fabrikanter med 1 liter per 100 mil som toleransegrensa, men det er jo det jeg jeg kaller høyt forbruk. Min mening er at må man fylle etter på ett normalt intervall har man ett unormalt høyt forbruk, men om man sier 1 liter per 1000 mil da skal man vel kunne leve med det, om bilen bruker 1 liter per 300 mil, vil det si at man må fylle etter 5 liter på ett normalt 15.000 km intervall, det er jo over ett oljeskift på denne bilen det. Er dog ikke stort annet enn å klage å sutre til de blir leie og håpe på det beste, eller fikse det selv for egen regning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreasbj92 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Det største sjokket var vel egentlig at vi fikk vite for ikke så lenge siden at de faktisk har bytta motor på denne bilen for 20000km siden, og bilen har ikke runna 60 tusen en gang. Er noe som ikke stemmer:p Men vi får se, vi kan altid heve kjøpet:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg