KemnX Skrevet April 9, 2011 Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 Hei... Lurer på det med antall hakk på toppakning.. Hvilken skal jeg bestille til min 92- audi 100 2.5 TDI? På NBS har di 1 og 3 hakk... Hva er forskjell og hvilken av disse skal jeg velge? Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 9, 2011 Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 Er tre forskjellige tykkelser. Bruk det du hadde fra før, i alle fall ikke tynnere. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 Vet ikke hvilken jeg har fra før.. Men da burde jeg gå for 3 hakk? Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 10, 2011 Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Hakka er tykkelsen, det skal stå i stil med hvor mye toppen er plana, skal den ikke planes kjøper du det du har, skal den planes bør du ha ett hakk mere. Vet du ikke så får du finne det ut. Tjukkere pakning vil si lavere effekt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Hvor finner jeg det ut da? Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Det finner du ut ved å se på den pakningen du har i dag. Se bilde under. Det er vel stor sannsynlighet for at toppen din ikke har vært planet før, og om du ikke skal plane den nå så bruk original tykkelse på pakningen, altså med 1 hull (1,53mm). Skal du plane toppen så bruk pakning med 2 hull (1,57mm) osv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Må si tusen takk for en god forklaring ;) Det blir i huskeboka til neste gang :) Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 jeg har en topp som ikke er plana og den har 3 hull Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Hvordan vet du at den ikke er plana, har den vært oppe før, kan blokka ha blitt plana, kan noen ha bestillt eller fått feil pakning ved en tidligere jobb? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Da var toppakninga kommet idag.. Skal starte med arbeidet i morgen.. Noen pekepinne og gi før jeg starter med demonteringa? Burder jeg skru av fanger og radiator for å sjekke at register ikke flytter på seg på veivakselhjul? (markere før demontasj..) Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Det trenger du ikke, bruk 0-merket på svinghjulet (ØD). Resterende drev er det referansemerker på. Om usikker så lag dine egne merker før du tar av reima. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arius Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Et tips er å ikke løsne på tannreimsdrevene på toppen med mindre du har tenkt å bytte simmerring. Disse kan justeres på og hvis du ikke har timingverktøy til dieselpumpe, så kan du bare glemme å få det riktig. Selv med riktig verktøy er dette en nokså tidskrevende jobb. Veit ikke om du hadde tenkt på å plukke på de i utgangspunktet, men gir no uansett en liten heads up :) Lykke til! Siter [Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi] [Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ] [Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ] X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Takk :) Skal ikke løssne på så alt for mye nei.. Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 KemnX har vel AAT-motor og der er det kun et kamdrev som er fast og kan ikke justeres. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arius Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 KemnX har vel AAT-motor og der er det kun et kamdrev som er fast og kan ikke justeres. Var ikke kilespor på noen av tannreimsdrevene på min AAT-motor. Syntes det var litt merklig selv. Siter [Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi] [Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ] [Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ] X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.