Gå til innhold

Airbaglampe lyser etter å ha satt inn bakseter i Audi a6 Q 2001 mod - what to do?

Ranger emnet


erdetsant

Anbefalte innlegg

Registrerte om bilen fra varebil til personbil og satt inn baksetene. Plugget i kabelen som lå under setet, og så begynte airbaglampa å lyse. Møller Skøyen plugget i diagnoseutstyr, forsøkte å slette feilen, forsøkte å koble ut og inn kabel (sa de i hvert fall), men sier at hovedenheten må skiftes til den nette sum av 9 000. Dette synes jeg høres rart ut, faktoren som gjorde at det eventuelt skjedde noe er jo baksetet, kan man ikke gjøre noe der?

 

Lest at man kan bytte plugg i tilfelle dårlig kobling.. Må man da nullstille etter å ha byttet plugg?

Kan man nullstille uten å ha diagnoseutstyr?

 

Andre ting jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det airbag i baksetet? Hvis det er det, så må denne ha blitt koblet ut på et vis når baksetet en gang ble tatt ut. Da er det sannsynligvis en motstand eller lignende som er koblet inn et sted, og denne må jo da fjernes. Vet dessverre ikke hvordan dette gjøres...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg hørt med importøren ja, det er nok de som har foretatt ombyggingen. Et eller annet har blitt gjort ihvertfall, hvis ikke ville lampa lyst så fort baksetet ble tatt ut.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å koble vekk ledingene slik det var uten baksete. Da virket det i hvert fall OK.

 

Problemet er at når airbag lampa er kommet på, så må feilkoden slettes for at lampa skal slukke igjen selv om feilen er rettet.

Kjøp en VAG-COM kabel for en 100-lapp på Ebay så slipper du turen til Møller hver gang du skal finne ut om feilen er rettet.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å koble vekk ledingene slik det var uten baksete. Da virket det i hvert fall OK.

 

Problemet er at når airbag lampa er kommet på, så må feilkoden slettes for at lampa skal slukke igjen selv om feilen er rettet.

Kjøp en VAG-COM kabel for en 100-lapp på Ebay så slipper du turen til Møller hver gang du skal finne ut om feilen er rettet.

 

--

 

Det jeg da kan gjøre er å koble fra, slette feilmelding, og se om det hjelper. Dersom det gjør det så tilsier det at hovedsentral ikke har gått fløyten, men at noe må kodes om bare. Hmm.. Kan ingenting om sånn koding, er det kanskje noen i Oslo som kunne kikket på det raskt uten at det må koste noe?

 

Hvis ikke så får jeg driste meg utpå og kjøpe en kabel :)

Funker denne også eventuelt, så slipper jeg å vente på post og toll? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27635014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen ble levert uten baksete(airbagger), er det mulig de er kodet bort i airbag-controlleren fra fabrikk,

og så blir det feil når den finner noe der den ikke forventer ???

 

Alternativt kan det være satt noen motstander som "lurer" controlleren.

 

 

Kabelen avertert på Finn.no bør funke OK.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår