Gå til innhold

Protect slår inn når jeg skrur opp volumet.

Ranger emnet


CandyBones

Anbefalte innlegg

Vet at det ikke alltid er lett når man ikke har mye erfaring med noe...men altså...

 

Let me get this straight:

Du har problemer med en forsterker, den hoster og harker, og fortsatt så prøver du å tyne lyder ut av den helt til sikringene går? Ehhhhh?!?!!

 

Du sier at sikringene går, også bare bytter du dem ut?!! Ehm det er gjerne en grunn til at de ryker! Finn ut av problemet før du smeller inn nye! Du kan faktisk ødelegge noe, og da går det ikke på garantien da det er BRUKEREN som ødelegger.

 

Så blir du fortalt av to-tre brukere her at du har koblet i for høy last, også gjør du ikke noe med det?

 

Altså, det blir ganske vanskelig å hjelpe deg. Ta kontakt med han Hifonic, han holder til oppe i nord-norge, han kan nok hjelpe deg mer enn oss.

 

nei jeg bytter ikke bare ut, jeg finner småe ting jeg TROR kan være feilen, retter dem, og prøver på nytt:P

og jeg prøvde å bare koble til den ene suben, uten parallellkoblingene, men den kutta fortsatt.

og infoen er desverre ikke oppdatert på hvor jeg holder til, bor faktisk i østfold nå :P

 

men skal prøve koble om, når å om cossiemk1 er så snill å lager et bilde på hvordan jeg kobler riktig denne gangen ^^, må være svært frustrerende å prøve hjelpe meg alså:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv jeg ble forvirra av den tegningen :S men se på denne tegningen (figur 2 ) sånn kan du få fire ohm. men bare bruker den ene utgangen.

 

http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp?submitted=true&woofer_qty=2&woofer_imp=4

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget en tegning i paint i full fart, så kanskje du skjønner.... Hvis ikke så får du sette deg inn i tegning nr2 ;)

 

på vei ut for å prøve dette, wish me luck!

 

tilbake igjen

koblet som på bilde nr 1. samme dritt skjedde. bare at denne gangen var d mindre bass som sku til for at sikringene brant seg. nei jeg kan vel bare godta at den forsterkeren er svidd? -.-

Endret av CandyBones
Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg rette på det med og skrive "bare den ene "utgangen" så vidt jeg husker og leste her er det en mono med 2 utganger (som ja jeg vet er bare koblet sammen inni)

 

symnes bar e du valgte en litt spesiel og for min del litt tungvin måte og koble dem på ;) derfor måtte jeg se noen ganger på den før jeg skjønte det ;)

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår