KemnX Skrevet April 6, 2011 Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Hei.. Var så uheldig at clutchen røyk her om dagen.. Men det rare var at jeg trilla i nedoverbakke, så trødde jeg inn clutchen og da ble det en liten smellyd og clutchen funka ikke lenger.. Eller, den frikobler litt.. Men ikke nokk.. Starter jeg bilen i gir går den fremover.. Trør jeg inn clutchen med motoren igang, så vibrerer hele clutchpedalen.. Noen som har en smule anelse om det er en smal sak, eller om jeg må bytte hele pakka... Noe som jeg ikke har råd til da NAV bruker år og dag på å utbetale den lille lønna mi.. mvh kenneth Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2011 Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Er ikke så enkelt at det bare er utløserlageret ditt som er defekt? Må selvsagt av med kassen for å skifte dette, men trenger ikke bli dyrt ;) Arbeidsledig? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Er ny i arbeidslivet.. Har 3 mnd kontrakt med en bedrift gjennom nav, Før jeg begynner som lærling.. (Så jeg tjener den store summen av 210kr dagen) -.- Og igjenom arbeid er jeg så heldig å ha tilgang på verksted på kveldstid.. Så det er null stress å skru :) Bare jeg har ikke råd til å bytte alt som er før jeg finner feilen... Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2011 Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Jeg tipper i alle fall at det er utløserlageret som er defekt, men du må nok av med girkassen for å være sikker. Utløserlager koster 7-800 på mekonomen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2011 Hørte med en på jobben idag.. Han tror det kan være trykkplata som er sprukket der den sitter på lagret.. Eller "festearmene" er dårlige.. Han forklarte på en måte jeg ikke kan forklare her :P Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 Alt var slitt.. Bare å sette seg ned og telle penger ... Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 10, 2011 Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Uff ikke greit.. Jeg kjøpte clutch med utløserlager på torshov for 1500kr til min 2.3.. Da var det et slik tilbud at de hadde 40% rabatt på slitedeler.. Hvis du får deg fordelskort får du 10% rabatt med NAF, og 10% rabatt med VW Audi Club Norwegen... ;) Da har du ihvertfall 20% ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet April 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Etter hva jeg så på nettsidene dems må jeg hente delene i butikken? Noe som blir langt og kjøre når bilen ikke går en meter... Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg