Gå til innhold

Feil oppstår etter hovedservice

Ranger emnet


Harald88

Anbefalte innlegg

Hei.

Min bil, en 2001 Toyota Rav4, var på hovedservice og eu kontroll hos Toyota merke verksted i februar. Dette kostet meg runt 9500,- + leiebil

Var også innom på tectyl behandlig som jeg ble anbefalt, til 8100,-.

 

Nå etterkant begynner det å dukke opp små feil, og dyre fikser.

Bilen skeiner mot høyre. Dette gjorde den egentlig før service, men ingenting ble gjort. Ble bare bortforklart av Toyota. Tenkte det kunne være dekkene, som er OEM med pigg. Så sjiftet jeg dekk i helgen, men den skeiner forsatt mot høyre. Ble fortalt at dette var for dekkene mine var så breie (245), men for å være sikker kunne de kjøre en dekk instilligns sjekk. Kost ca: 3700,- på min reining... Skal ikke dette bli gjort med Eu kontroll og HOVED service?

Så røk en sensor i går kveld, og det gule motor lyset lyste opp som et påske egg. Dette er en oskygen sensor, som koster 3600,- å fikse. Igjen, så tidlig etter service?

Siste ting var parkirings lys på venstre side som egentlig slukka få dager etter servicen. Siden jeg ikke er en så aktiv bruker av dette lyset , lot jeg det være til i dag. Kostet meg 151,- for å bytte det.

 

Mitt spørsmål er: Hva kan jeg stille med? Må jeg bare bite i det sure eple, å betale?

Har ikke vært bileier mer en noen år, og min 1992 civic var det aldri problemer med.

 

PS! Det er ikke blitt utført noe arbeid (kun park lyset ble byttet), bare utgitt pristilbud fra forhandler.

Endret av Harald88

2001 - Toyota Rav4 2.0

1992 - Honda Civic (sedan)1.5 LSI (solgt)

1994 - Citröen Xantia 2.0 (solgt)

1995 - Citröen Xantia 1.8 (vraket)

1984 - Opel Ascona, 1.3 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min kjennskap (og den er begrenset) sjekker man ikke hjulvinkler på EU. Bare om det er slakke osv i forstillingsdeler og en kontroll om bilen trekker mye til sidene/rattet rister osv ved at man kjører bilen. Hva Toyota gjør med dette på en service vet jeg ikke, men på mine biler har de aldri justert dette på service uten å ta betalt for det i tillegg.

 

Når det gjelder en sensor og en parklyspære så er dette ting man må regne med at ryker på en 10 år gammel bil enten man har hatt den på service eller ikke...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulstillingskontroll er ikke en del av hverken eu kontrollen eller hovedservice. Men det må med 3700,- være landets dyreste kontroll? Halvparten er mer normalt. Men så brede dekk som 245 vil uansett være et problem på norske veier

Ingen kan se på en sensor eller en lyspære at den vil ryke snart. Er liksom ingen målbar slitasje på slike deler

 

Kan nok se litt på den hjulstillingsprisen, men resten må du nok bare betale. Ikke noen vits å diskutere engang

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulstillingskontroll er ikke en del av hverken eu kontrollen eller hovedservice. Men det må med 3700,- være landets dyreste kontroll? Halvparten er mer normalt. Men så brede dekk som 245 vil uansett være et problem på norske veier

Ingen kan se på en sensor eller en lyspære at den vil ryke snart. Er liksom ingen målbar slitasje på slike deler

 

Kan nok se litt på den hjulstillingsprisen, men resten må du nok bare betale. Ikke noen vits å diskutere engang

 

OK, retferdig nokk. Jeg kommer jo her å spør etter råd, trenger vel ikke å ta den tonen.

Det viser seg jo at Toyota er kun topp på service når du skal betale dem. Er ikke like fornøyd me servicen nå i etterkant... Dette er ikke måten man beholder kunder på... Gratis service kommer tilbake og det med større gevinst. Vertfall oftest...

 

Men det er ingen "haste" fikser, da jeg ikke har unormal slitasje på dekke jeg tok av i helgen.

Takk for tips å råd. Kansje jeg får et ikke-merke verksted eller naf til åse på hjulene.

2001 - Toyota Rav4 2.0

1992 - Honda Civic (sedan)1.5 LSI (solgt)

1994 - Citröen Xantia 2.0 (solgt)

1995 - Citröen Xantia 1.8 (vraket)

1984 - Opel Ascona, 1.3 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår