Gå til innhold

Mista lappen - Redusere tid?

Ranger emnet


Svinbeek

Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig mista lappen fordi jeg kjørte litt for fort. Hadde 126 i 80, og mista den for 6 måneder. Jeg jobber som service-elektriker, og bruker bilen hver dag på jobb (mye). Hvis jeg blir stående uten lappen i 6 måneder så vil jeg mest sansynelig miste jobben også. Firmaet jeg jobber i har kun 3 ansatte (inkludert meg selv). Er det noen som har tips/råd til hvordan jeg kansje kan få den tilbake fortere? La være å skriv "ikke kjør for fort" eller noe lignende.. Jeg vet at jeg har vært en idiot, ingen vits å si det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør videre uten lappen! Hvis alternativene du har er 1. miste jobben, eller 2. kjøre bil uten førerkort, så bør valget være meget enkelt. Risikoen for å bli stoppet er meget liten hvis du passer på å holde fartsgrensen de neste seks månedene, bruke bilbelte og ikke snakke i mobiltelefonen mens du kjører. Overholder du disse tre reglene er du 95% trygg.

 

Å søke om forkortet inndragelse av førerrett er ganske nytteløst. Straffen er lik for alle, men konsekvensene er ulike.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør videre uten lappen! Hvis alternativene du har er 1. miste jobben, eller 2. kjøre bil uten førerkort, så bør valget være meget enkelt. Risikoen for å bli stoppet er meget liten hvis du passer på å holde fartsgrensen de neste seks månedene, bruke bilbelte og ikke snakke i mobiltelefonen mens du kjører. Overholder du disse tre reglene er du 95% trygg.

 

Å søke om forkortet inndragelse av førerrett er ganske nytteløst. Straffen er lik for alle, men konsekvensene er ulike.

 

 

 

Er du steike galen mann?? Kjøyrer du på ein person so sliter du alvorligt, kan fort bli ein 10 millioner i erstatningskrav det.

 

Fort gjort og bli tatt.

 

 

Er vel egentlig ikkje mykje da går an og gjer når da gjelder staten, du kan jo altids skrive inn ei klage då til politiet. rett og slett spele skikkelig dom og sei du skolle rekke ei ferje og du tenkte ikkje øve farta og masse anna vrøvl. Sei at speedometeret laug for eksempel. men trur da er veldig lite håp for at du får noke nedsatt sia du blei tatt i laser?

 

mvh

Mazdafixsn

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør videre uten lappen! Hvis alternativene du har er 1. miste jobben, eller 2. kjøre bil uten førerkort, så bør valget være meget enkelt. Risikoen for å bli stoppet er meget liten hvis du passer på å holde fartsgrensen de neste seks månedene, bruke bilbelte og ikke snakke i mobiltelefonen mens du kjører. Overholder du disse tre reglene er du 95% trygg.

 

Å søke om forkortet inndragelse av førerrett er ganske nytteløst. Straffen er lik for alle, men konsekvensene er ulike.

 

Til opplysning: 1. april var på fredag!

 

Til trådstarter: Jeg regner med at tapstiden er fastsatt i forelegg?!?! Din største mulighet for å få tilbake førerkortet før tiden er en begrunnet søknad til politijuristen som har saken din i medhold av tapsforskriften § 9-1. Jeg tror det ikke er noen vits i å begynne og søke med en gang, men kanskje når det har gått en 4-5 måneder. Hvordan skjedde fartsoverskridelsen? Det er en (streng) hjemmel for å sette ned tapstiden hvis det var under forbikjøring i tapsforskriften § 2-2 siste ledd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg poltiet har hørt de fleste unskyldningene.

Det beste du kan gjøre er å søke om å få kjøre i arbeids tid, eller jobb relatert.

 

Viss din sjef skriver at det er strengt nødvendig, og han tar ansvar... din beste sjangse...

 

Selv mistet lappen.. Men jeg hadde jo mat som var på vei å bli kald. Da gjelder ingen farts grenser! Lykke til :)

2001 - Toyota Rav4 2.0

1992 - Honda Civic (sedan)1.5 LSI (solgt)

1994 - Citröen Xantia 2.0 (solgt)

1995 - Citröen Xantia 1.8 (vraket)

1984 - Opel Ascona, 1.3 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør videre uten lappen! Hvis alternativene du har er 1. miste jobben, eller 2. kjøre bil uten førerkort, så bør valget være meget enkelt. Risikoen for å bli stoppet er meget liten hvis du passer på å holde fartsgrensen de neste seks månedene, bruke bilbelte og ikke snakke i mobiltelefonen mens du kjører. Overholder du disse tre reglene er du 95% trygg.

 

Å søke om forkortet inndragelse av førerrett er ganske nytteløst. Straffen er lik for alle, men konsekvensene er ulike.

 

 

Selv om forslaget ditt er forkastelig er det allikevel mange som velger å gjøre slik du foreslår. Det er selvfølgelig ikke riktig, men mange takler ikke å ta konsekvensene ved egne handlinger. Man vil være med på moroa, men ikke betale prisen. Forvrenger man virkeligheten nok klarer man alltids tilpasse den til sin egen egoisme. Som det poengteres kan man bli ruinert for livet, og ødelegge egne muligheter til å noen gang bygge opp noe selv (glem forsikring, lån, lappen etc. for all fremtid). Med andre ord: har du tenkt til å gjøre som flatpetal anbefaler håper jeg du er styrtrik og kan betale for deg dersom det går galt.

 

Jeg har lest et par andre tråder om temaet, og det virker som om forkortingen er svært begrenset i de tilfellene den gis. Så det er bare å lære av dine feil. Tviler sterkt på at dette vil ødelegge resten av livet ditt om du tar konsekvensene, men velger du å ikke gjøre det kan utfallet bli et annet.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send inn søknad fort og gale iallefall, skulle ha vore sendt igår helst hehe. staten er ufattelig treige når det gjelder arbeid men faktura er dei kjappe med.

 

 

Er berre og sei da rett ut at jobben står i full fare! og sei at politiet har ødlagt livet ditt. Kjøyr på! må faen ikkje la snuten vinne!! smør på flesk er viktigt.

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør videre uten lappen! Hvis alternativene du har er 1. miste jobben, eller 2. kjøre bil uten førerkort, så bør valget være meget enkelt. Risikoen for å bli stoppet er meget liten hvis du passer på å holde fartsgrensen de neste seks månedene, bruke bilbelte og ikke snakke i mobiltelefonen mens du kjører. Overholder du disse tre reglene er du 95% trygg.

 

Å søke om forkortet inndragelse av førerrett er ganske nytteløst. Straffen er lik for alle, men konsekvensene er ulike.

 

Mye som skjer mellom øra dine eller?

 

Om personen er så avhengig av førerkort for å ha jobb, så burde den personen ha nok mellom øra til å skjønne det at man skal være oppmerksom i trafikken og holde(og kunne!) trafikkreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår