Gå til innhold

Skrapelyd fra høyre bakhjul på 1988 Audi 80

Ranger emnet


Chaddylac

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 1988 Audi 80

Da jeg skulle kjøre til skolen idag begynte det en ganske irriterende skrapelyd fra området rundt høyre bakhjul og den var mest bråkete under lave hastigheter.

 

Jeg stoppet ved første anledning og tok begge hender på toppen av dekket og dykket frem og tilbake. Merket at dette satt litt løst. Hørte en liten dunkelyd når jeg gjorde dette.

 

Tok frem verktøyet fra bagasjen og begynte å stramme mutterne på felgen, men disse satt bom fast.

 

Så under tvil fortsatte jeg ferden videre til skolen og prøvde å sjekke hvor løst dekket satt, litt løsere enn forrige forsøk, mener jeg å si.

 

Er dette evt. lett å fikse selv, hva trengs å byttes og hvor mye kan jeg regne med å bruke for å få dette i orden?

 

Dette haster litt da jeg er ganske avhengig av bilen til jobb og skole.

 

På forhånd takk!

 

 

Med Vennlig Hilsen

Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagrene bak kan strammes, er gjort på minutter. Husk at de skal strammes til slakk er borte, ikke mer. Er de derimot defekte så må de byttes. Koster lite og er fort gjort det også.

Trommelbremser bak? Lyden kommer gjerne fra et bremsebånd som er defekt? Jekk opp bilen, roter hjulet og lokaliser lyden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trommelbremser bak.

 

Nå er lyden borte, uten at jeg har gjort noe, men selve hjulet er fremdeles "løst". Er dette også grunnet bremsebånd, eller er dette hjullageret?

 

EDIT: Så at du nevnte av lagrene bak kan strammes. xD

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår