heljo Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 kan nokon fortelje meg kor mykje arbeid det er å bytte bremsekraftforsterkaren på sharan 99 mod, 1.9 tdi? Ser ut som om eg må skru vekk halve bilen, stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Hovedsylinderen er festet med to muttrer og selve bremsekraftforsterkeren er festet i torpedoveggen med fire muttrer. Vakuumslangen nappes ut og staget inn løsnes fra bremsepedalen ved å ta av et låseklips og så ta ut bolten. Ut over det så trenger du ikke fjerne mer enn hva som trengs for å få bremsekraftforsterkeren ut og inn med ny. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 takk for svar. Kan bremserøra henge på hovedsylinderen, berre vippe den litt ut og til siden? Eg reknar vel ikkje med det, men hadde eit håp... Det største problemet er egentlig å få den ut av bilen, eg ser den knapt nok nedi der den skal vere. Den må opp og ut, ellers må eg ned med tannstang, og kanskje heile forstillinga, men eg lurer på kor mykje eg må vekk med oppi motorrommet. Batteriplata, er den mulig å skru vekk kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 Bremserørene kan (med fordel) henge på hovedsylinderen, slipper da å lufte systemet etterpå. Rørene kan bøyes en anelse, men med forsiktighet. Jeg er ikke kjent under panseret på Sharan 1.9, vet derfor ikke hvorvidt deler må demonteres for å få bremsekraftforsterkeren ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 Ta av plata med gummilist rett under panseret bakers i motorrommet. En skrue på hver side, en i midten, og litt lirking så er den ute. Da ser du i allefall litt mer..:) (Ellers så er jo et velprøvd triks på disse å smelle igjen førerdøra hardt, så kanskje riktig del faller av.... :)) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 Takkar for gode svar. Det med døra virkar ikkje lenger, trur forrige eigar har limt det meste fast med kleb og tett.. Han har til og med tetta vakuumlekkasje på bremsekraftforsterkaren med tettestoff! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 no er den skifta, og det var jo ein del jobb. Måtte ta vekk hovedsylinder, og løyse alle bremserør på ABS pumpa, skru den laus og sleppe den ned eit stykke. Batteri, ekspansjonstank og masse plastdeksel måtte sjølvsagt vekk og. Ein litt omfattande jobb, men gjekk vel på 5-6 timar, med lufting av bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg