Gå til innhold

bytte bremsekraftforsterkar

Ranger emnet


heljo

Anbefalte innlegg

Hovedsylinderen er festet med to muttrer og selve bremsekraftforsterkeren er festet i torpedoveggen med fire muttrer. Vakuumslangen nappes ut og staget inn løsnes fra bremsepedalen ved å ta av et låseklips og så ta ut bolten. Ut over det så trenger du ikke fjerne mer enn hva som trengs for å få bremsekraftforsterkeren ut og inn med ny.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Kan bremserøra henge på hovedsylinderen, berre vippe den litt ut og til siden? Eg reknar vel ikkje med det, men hadde eit håp... Det største problemet er egentlig å få den ut av bilen, eg ser den knapt nok nedi der den skal vere. Den må opp og ut, ellers må eg ned med tannstang, og kanskje heile forstillinga, men eg lurer på kor mykje eg må vekk med oppi motorrommet. Batteriplata, er den mulig å skru vekk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremserørene kan (med fordel) henge på hovedsylinderen, slipper da å lufte systemet etterpå. Rørene kan bøyes en anelse, men med forsiktighet. Jeg er ikke kjent under panseret på Sharan 1.9, vet derfor ikke hvorvidt deler må demonteres for å få bremsekraftforsterkeren ut.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av plata med gummilist rett under panseret bakers i motorrommet. En skrue på hver side, en i midten, og litt lirking så er den ute. Da ser du i allefall litt mer..:)

(Ellers så er jo et velprøvd triks på disse å smelle igjen førerdøra hardt, så kanskje riktig del faller av.... :))

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no er den skifta, og det var jo ein del jobb. Måtte ta vekk hovedsylinder, og løyse alle bremserør på ABS pumpa, skru den laus og sleppe den ned eit stykke. Batteri, ekspansjonstank og masse plastdeksel måtte sjølvsagt vekk og. Ein litt omfattande jobb, men gjekk vel på 5-6 timar, med lufting av bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår