mathisenopel Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 (endret) Hei.. har kjøpt meg en gammel opel til bruksbil nr2. Vifta til varmeappartate kommer og går..Hadde en vectra A for lenge siden og da var det bryteren som var dårlig. Er det noen som har hatt problemer med det samme og har funnet feil? Bilen er en vectra 97 mod Takk for alle svar Endret Mars 26, 2011 av mathisenopel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Har skiftet vifta på broderens Vectra. Ta av dekselet i vannkassa (foran frontruta) så kommer du så vidt til vifta. Prøv om den kan dyttes i gang (PASS FINGRENE!!!) Da får du sjekket om den har strøm i hvert fall. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Du kan hvertfall trøste deg med at om du må skifte vifta så er det veeeeldig fint på vectra b. Ta av viskerbladene, ta ut viskermotoren (du må ikke men det blir mye bedre plass). Ta av den store svarte lista. Da ser du en svart firkanta boks i midten under frontruta, skru ut de 4 skruene der og du ser rett ned på vifta. Jeg vil tippe at det er formotstanden din som er nesten brent opp så det er dårlig kontakt. Edit: Ble feil rekkefølge, mener at du må ta ut den store svarte lista før du kommer til på viskermotoren :P Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathisenopel Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Takk for det:)skal ta opp å sjekke når jeg får tid..er d kansje noen hær som har vifte hvis jeg må ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathisenopel Skrevet April 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Var bare å smøre vifta. Jamaica olje er tingen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skipskip Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Har akkurat samme problemet selv. Hos meg er det "børstene" inni vifta som har blitt veldig slitt ned. Filte dem finere og den funker nå bra, men må uansett bytte børstene eller hele vifta siden den vil før eller siden slutte å fungere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathisenopel Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2011 Men nå tok varmeapparate kveld:) Er det noen som har en vifte liggende som funker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg