Gå til innhold

Audi 80 dashbord- og panellys

Ranger emnet


jospen

Anbefalte innlegg

heigodtfolk!

 

nu har e vært kansje å gjort nå domt. e sku koble noen lys slik jeg ikk lys i midtkonsoll lommen så jeg kjøpte 3 12v dioder og koblet av sikaretttenner lyset og koblet på mine nye lys der. bei lys i en stund men senere så ble det mørkt i dashbordet og lyset til regulering av varmeapparatet. jeg har koblet av lysene og halveis sjekket sikringene men finner ingen feil. så målte jeg kablene og fan ut at begge var lik minus, humhum...

 

nen ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje tatt knekken på dimmeren som sitter i instrumentpanelet, altså den du vrir på for å stille lysstyrken. Denne er enkel å skifte, og om du ikke har behov for å dimme lyset så kan dimmeren erstattes med en ledning ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dimmeren er en justerbar motstand som står i serie med +12V ut til pærene. Erstatter du denne med en ledning så vil pærene lyse med full styrke.

Siden lysene har forsvunnet hos deg så har du sikkert laget en kortslutning ett eller annet sted. Denne utbedres først av alt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjort på 2 minutter :)

Skru ut de to skruene under rattstammen og løft av øvre deksel på rattstammen. Da vil du se to skruer nede på instrumentpanelet som du skrur ut. Instrumentpanelet er da løst og kan tas ut etter å ha koplet ifra pluggene. Pluggene er festet med et svart låseklips som må dras ut ca en halv cm før pluggen kan tas av.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Det er kretskortmonterte 12V pærer på 1.1W. Delenummer 4A0919040C. Også kalt Bax 8.4d.

Mer info i http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-b3-b4-c3-c4.html

 

82426_1.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår