omegatic Skrevet Mars 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 Hei tenkte jeg ville legge ut noen bilder og litt info om den ene bilen min, en ganske så uorginal Opel Omega:P hehe Begynte som en vanlig grønn sedan med XEV(2,0-16v:136hk) motor, som ble montert turbo på av forrige eier. Jeg byttet til meg denne i en 96`Vectra 2,5-V6 jeg hadde. Ettersom jeg jobber mer eller mindre med karosseri på ett lokalt VW verksted så ville jeg pusse den op å lakke i en litt tøff farge, valget falt da på Ferrari modena gul(102) og sort tak. Dette begynner å bli noen år siden, så mange endringer har blitt gjort underveis, og holder fortsatt på, f.eks byttet motor til en Z20LET(2,0 turbo:200hk) fra Zafira OPC, som er litt modda og fortsatt er under modifisering:p hehe. Byttet interiør 3ganger, og vurderer omtrekking av setene som nå er der, men ikke fast bestemt enda. Legger ut en del bilder av bilen fra begynnelsen og frem til nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatic Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 Litt bilder under fargebytte o.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatic Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 Og sånn den er i pr. idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatic Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 Mer bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 Ekstremt flott Omega! bruker du B2 lister? og hva sotet du grøftelysa med? det var jo RÅTT! :D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet Mars 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 Fin bil :) Mins huske du la den ut for salg for noen år siden ? Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatic Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 Takk for det:). Bruker B2 dører og dørlister ja;). Grøftelysa er lakket med mørk klarlakk, syns jeg måtte det, ellers hadde di blitt litt ute av konseptet:P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatic Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 Fin bil :) Mins huske du la den ut for salg for noen år siden ? Takk:D. Stemmer det at den lå ute for salg for en god stund siden, men angret meg da det var ett par som ville kjøpe den, har lagt ned for mange timer og kroner i den, så får ha den til enten jeg eller bilen tar kvelden:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Mars 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 Får legge til att den Omega'n her ser mye mye bedre ut live enn på bilder i tilleg. Flott gjennomført bil :) Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Mars 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 Grom omega :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatic Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 får legge til att den omega'n her ser mye mye bedre ut live enn på bilder i tilleg. Flott gjennomført bil :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatic Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 Grom omega :) Takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel4fun Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 hei. utrolig pen og gjennomført bil:) har selv fått tak i en z20let som skal i ascona b`en min på sikt. det eg lurer på er om det er stress å bygge om med denne motoren, og hvilke deler må følge med fra donorbil? mvh Fredrik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Får kaste inn en komentar til. flott og gjennomført bil. med skift felgene, så er du i mål :D Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg