Gå til innhold

Justerbart senkesett

Ranger emnet


lervik90

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har knyttet kjennskap til det billigste justerbare senkesettet de har på Parts&Retards og godkjenning hos biltilsynet? Har noen prøvd å godkjenne det hos biltilsynet? Det senker fra 35mm-65mm og det står i TÜV-papirene at testbilen de brukte hadde en bakkeklaring på 8.1cm på max senk.

Jeg hadde bilen inne til godkjenning med et senkesett som senket 85mm, men det ville de ikke godkjenne. Bilen hadde da 8cm bakkeklaring.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en liten fordel å skrive hvilken bil det er snakk om, P & R sine justerbare er vel kun merker med TÜV-godkjenning, derfor skal jo alle disse senkesettene bli godkjent hos biltilsynet så lenge du overholder de andre kravene til høgde på lysene, og laveste punkt på bilen eller noe, husker ikke nett de andre reglene der i farten, men det kan sikkert noen andre hjelpe med.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravet i Norge er 11 cm under laveste punkt på bilen. Detta har jeg fått erfare the hard way, og jeg har sjekka med flere steder som sier det samme. I tillegg har jeg prata med en del folk på diverse vegvesen. 11 cm under laveste punkt ble konklusjonene jeg fikk sendt i trynet...

 

Så sett den til 11 cm, så går den gjennom med engang, så lenge TUV er i orden! ;)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet kan senke ned slik at bakkeklaringen blir 8 cm. Dette er godkjent i Tuv-papirene. Ikke vet jeg, men en jeg snakka med på veidirektoratet sa at det ikke ville bli godkjent. Skal uansett prøve meg i egersund. Har hørt at de i Stavanger er latterlig strenge med godkjenning av endringer på kjøretøy.

 

Er meget lei av dette styret nå. Har stressa fælt med senkesett i det siste. Dessuten står det jo ingenting i lovverket man kan lese i på nettet. I lovdata.no står det ingenting om bakkeklaring. Så lenge det er Tuv- papirer bør det gå gjennom uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette settet fra P&R på min golf 3. skal på 4-hjulskontroll og videre til bt for å få skrevet dette i vognkort om noen uker, skal si ifra hvordan det gikk når det er gjort :) mener det skal være i orden så lenge coiloversene ikke er stilt lenger ned eller opp enn de er tüv-godkjente for, du har papirene fra 4-hjulskontroll, og du har en bakkeklaring på 11 cm om jeg ikke husker feil ! tror ikke de presser skyvelæra under bilen når du skal vise den, de tar det nok med ca øyemål, men det er nok best å føre var da man aldrig veit med de på bt =)

96` Golf GTI 16V

 

88` Volvo 740 tic ( solgt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette settet fra P&R på min golf 3. skal på 4-hjulskontroll og videre til bt for å få skrevet dette i vognkort om noen uker, skal si ifra hvordan det gikk når det er gjort :) mener det skal være i orden så lenge coiloversene ikke er stilt lenger ned eller opp enn de er tüv-godkjente for, du har papirene fra 4-hjulskontroll, og du har en bakkeklaring på 11 cm om jeg ikke husker feil ! tror ikke de presser skyvelæra under bilen når du skal vise den, de tar det nok med ca øyemål, men det er nok best å føre var da man aldrig veit med de på bt =)

 

Ja, jeg vil gjerne høre hvordan det går :)

 

Jeg skal ha bilen inne til godkjenning 14. april i Egersund med senkesettet fra P&R. Håper det er litt lettere å få den gjennom i Egersund. I Stavanger skal det visstnok være helt latterlig vanskelig å få bilen gjennom på noen som helst kontroll. De er utrolig strenge der.

 

Snakka med en fra vegdirektoratet. Han sa de hadde en liste de gikk utifra på senkesettkontroller. Han skulle sende denne listen til meg, men har aldri fått den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor senke biler i Norge? Ta med en rettholt og tommestokk så ser dere at dere ikke kan bruke senkete biler her. Hjulspora er ofte dypere en 11cm og stedvis store hull. Snart har vi dårligere veier i Norge enn Russland. Bedre blir det ikke når veiene ikke blir riktig reparert men kun flekklappet. Tro ikke det blir bedre så lenge di bilfientlige jobber i politikken og veidirektoratet så blir bare bilene dyrere og veiene dårligere. Norge den siste sovjetstat... Jeg er ikke i mot senkete biler men ser bare ikke vitsen med å skrape av eksosanlegg etc bare en skal ut en tur. Foresten så hadde jeg en Sierra der jeg røsket av eksosrett på manifoilen+ skrapet hull under helle eksosanlegget på mitten av bilen. Slo en stein i differensialen så huset sprakk og en annen gang så slo jeg tanken nedi og slo hull i den også. Det er gøy med senka bil men jævla dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor senke biler i Norge? Ta med en rettholt og tommestokk så ser dere at dere ikke kan bruke senkete biler her. Hjulspora er ofte dypere en 11cm og stedvis store hull. Snart har vi dårligere veier i Norge enn Russland. Bedre blir det ikke når veiene ikke blir riktig reparert men kun flekklappet. Tro ikke det blir bedre så lenge di bilfientlige jobber i politikken og veidirektoratet så blir bare bilene dyrere og veiene dårligere. Norge den siste sovjetstat... Jeg er ikke i mot senkete biler men ser bare ikke vitsen med å skrape av eksosanlegg etc bare en skal ut en tur. Foresten så hadde jeg en Sierra der jeg røsket av eksosrett på manifoilen+ skrapet hull under helle eksosanlegget på mitten av bilen. Slo en stein i differensialen så huset sprakk og en annen gang så slo jeg tanken nedi og slo hull i den også. Det er gøy med senka bil men jævla dyrt i lengden.

 

Godt poeng, men man kan ikke stoppe å kjøre lavere biler som tar seg bra ut av den grunn. Veiene er elendige å kommer ikke til å bli noe bedre heller. Vis veien er dårlig så lapper de den bare sammen også sprekker den opp igjen noen dager senere.

 

Selvom vi har en veistandard som ikke ligner grisen så kan vi ikke slutte å senke bilene våres av den grunn. Hva pent langs veien skal vi se på da :D

Endret av _MDS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår