Gå til innhold

Ecu - Ibiza Sport 2000

Ranger emnet


Bertone GT

Anbefalte innlegg

Min kjære Ibiza Sport fra 2000 trenger ny motorstyring sier Møller..... 16,000.- + montering takk! Det er nesten halvparten av bilens verdi. De var positive til å montere en brukt hvis jeg fikk tak i. Optimistisk gikk jeg løs på nettet og søkte i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og sist i Nederland, spesiellt språk der ja. Finner ikke riktig enhet, 6K0 906 019. Ikke en eneste en.

Bilen har en 101 hk AKL motor. Finner ECUer både til Leon, Skoda og Audi men alle sier at de ikke vil virke. Leon har 06A 906 019 BR. Enheten er fysisk lik, 906 019, og passer, men alle jeg har snakket med sier, det går ikke. Er det noen som vet, kan den feks. omprogrammeres? Vil den kanskje virke? Please hjelp. Bilen er sort, strøken, tight, gått kun 80k og stått inne i alle år. Kan ikke gi den opp-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner en lik ECU fra en bil med samme årsmodell, motorkode, girsystem osv så vil den nok fungere. AKL-motoren står bl.a. i 1997-2003 A3 og AEH-motoren i 1996-2003 A3, begge med ECU-data 06A 906 019, Simos ohne GRA, AKL/AEH 1,6 101hk

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at Ibiza har en annen ECU kode enn AKL motor i andre biler.

 

Dett som evt. kan bli et problem ved skifte til en annen ECU variant, er at ny ECU må aktiveres mot (den fordømte) startsperren.

(http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer.html)

 

Prosedyren avhenger av versjon av startsperre. På noen versjoner må dette gjøres on-line mot fabrikken.

Jeg vet ikke om dette kan bli problem om det er enn annen type ECU enn originalt.

 

 

Edit: Et mulig alternativ kan kanskje være å sende ECU til reparasjon, f.eks. her:

http://www.the-ecu-doctor.co.uk/

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår