Gå til innhold

Lekkasje inn på førersiden

Ranger emnet


John Pe

Anbefalte innlegg

Hei, har en Astra G 1999 modell. Oppdaget igår at det var fryktelig vått på gulvet på pedalsiden. Smakte på vesken og den smakte bisk. Sjekket frostveskenivået og oppdaget at beholderen var ca halvfull. Det var ganske så vått på gulvet så det må ha vært en del veske som har havnet der.

Da jeg ikke er så kyndig er jeg litt rådløs på hva jeg skal gjøre. Håper noen her kan gi noen råd og eventuelt antyde hva problemet kan være og hva som må gjøres?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert lekasje fra varmeapparatregisteret som sitter midt i mellom pasasjer og førersiden. Enten kommer det fra koblinga eller så kommer det fra selve registeret.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bisk? Du har smaka på vatn so har godgjæra seg i bilen ilag med skit og støv og gjørme og gudane veit ka anna som ligger der. Ikkje løye vatnet smaka litt då.

 

kan vere eit rusthol som har klart og pipla seg igjøna eller ein pakning ein plass. Sjå i torpedoveggen hadde vore ein begynnelse.

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Nå har jeg brukt 5 aviser på gulvet og sugd opp fuktighet. Alle avisene ble sikkelig våte og det er fremdeles ikke tørt i teppet.

Jeg stusser fremdeles over hva som gjorde at det ble så vått. Jeg heller nå til opekluude sitt svar da det virker sannsynelig. Nå har jeg kjørt 10 mil uten at det har lekket ut noe mere. Jeg kjøpte bilen i mai for snart 2 år siden. På senhøsten det året var det mye dugg på innsiden av vinduene som det tok lang tid for varmeapperatet og kvitte seg med. Tydeligvis for mye fuktighet inne i cupeen. Det bedret seg etter en stund og har ikke hatt noen problemrer på 1 1/2 år. Så dukket dette her opp. Om det har noen sammenheng vet jeg ikke.

Kan jeg tute og kjøre videre nå uten å foreta meg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det minker med kjølevæske er jo dette noe så bør etterfylles så ikkje vann pumpa ryker ;)

 

Bortsett fra det er det tut og kjør :)

 

Og minker det på kjølevæske tyder jo dette på at denne forsvinner ein plass og vil tru det er i kupèen i ditt tilfelle :D

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Nå har jeg brukt 5 aviser på gulvet og sugd opp fuktighet. Alle avisene ble sikkelig våte og det er fremdeles ikke tørt i teppet.

Jeg stusser fremdeles over hva som gjorde at det ble så vått. Jeg heller nå til opekluude sitt svar da det virker sannsynelig. Nå har jeg kjørt 10 mil uten at det har lekket ut noe mere. Jeg kjøpte bilen i mai for snart 2 år siden. På senhøsten det året var det mye dugg på innsiden av vinduene som det tok lang tid for varmeapperatet og kvitte seg med. Tydeligvis for mye fuktighet inne i cupeen. Det bedret seg etter en stund og har ikke hatt noen problemrer på 1 1/2 år. Så dukket dette her opp. Om det har noen sammenheng vet jeg ikke.

Kan jeg tute og kjøre videre nå uten å foreta meg noe?

 

 

er berre og tute og kjøyre ja, kan jo berre vore ein liten dam som har samla seg opp igjøna tida. Leker den kjøleveske inn i kupeen med ein liten mengde fleire gonger så kan du kjøpe noke radiatortetning på biltema.

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår