Gå til innhold

Erfaringer med A6 Allroad 2001 mod

Ranger emnet


rohose

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

hei. jeg har selv en Allroad 02. Det du skal passe på er om kammene er byttet ( dårlig kvalitet på stålet), om luftbelgene og kompressoren er byttet ( de kan begynne å lekke på ca 150.000km. koster ca 8-9000 per stykk å bytte. men man bestille de fra USA på et firma som heter Arnott. en tredjedel av prisen i norge), om registeret og vannpumpen er byttet på 180.000km servicen. Jeg har selv hatt bilen i snart 5 år. Den er meget god å kjøre, det mer komfortabelt en A6 siden den har luftdempere. Husk at denne bilen ikkke har standar dekk og felg, det vil si hvis du vurdere å kjøpe felger som passer på en A6 må du kjøpe Spcasere å sette i mellom, siden Allroad har bredere skjermer. Dekk koster en del mer en på en A6. Dimensjon på dekkene er 225/55/17 som standar. du kan gå ned på 215. En konge offroadbil til en viss grense da. kam-problemet ble vist borte på 04-05modelene. Hvis dette er byttet så får du en MEGET god bil. Pluss at det er nesten ingen Stasjonsvogner som kan dra 2100 tonn på kroken. Tips for kjøp. det er mange som selger den typen bil som ikke skiver i annonsen at de har byttet div deler for å ikke skremme bort evt kjøpere. lykke til

Endret av allroad2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har tenkt på diesel eller bensin, men bensin motoren er et bra alternativ også. 2,7 bi-turbo motoren er råsterk og kombinerer man den med en manuell kasse kan en dra ut over 300hk.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her er det mye problemer med 2,5 TDI motorene. Problemene med kammene ble ikke borte på -04/-05 modellene, men ble forbedret på biler produsert fra 2004 en eller annen gang. I tillegg til det som er nevnt er det mye problemer med tiptronic-kassene på disse. Jeg vil i utgangspunktet ikke anbefale en slik bil pga alle problemene som er med disse. Jeg har hørt at selv om det blir utbedret, så kommer det etterhvert tilbake. 2,7 T er nok et tryggere valg, gjerne med manuell kasse. Da er det hovedsaklig luftbelgene som du må passe på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei,

Har en 2001modell 2,5 tdi aut quatro som er kjørt ca 220000 km . Dette er bilen med

problemmotoren (AKE).

 

Det er kommet en hard diesellyd og jeg har ikke kjørt den på en stund. Er det noen som vet

hva som må skiftes og er delene fornyet slik at samme problemer ikke oppstår igjen ?

Vet at dieselpumpa er problem, kammer etc.

Har også hatt feil på låsing av dørene. Virker som tilfelig at dørene låses eller ikke.

Er det andre gjenggangerfeil på denne modellen.

Det er helt utrolig at Møllergruppoen har sluppet så billig fra disse

problemene - de erkjenner ikke noen vedens ting.

Er det noen bilfrelste ungdommer som driver med overhaling av slike biler ,

helst Trøndelag men åpen for andre steder også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår