Turboboy Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 eg var ute å kjørte i sted så skulle eg bremse ned på en flate for eg skulle ut å pisse ;) hehe.. men når eg brukte bremsepedalen så gikk pedalen rett i gulvet... eg var "uæææææ" hehe.. men fikk bremsa ned liksom.. noen ide om hva som kan har skjedd?? skal det ikke være 2 slike bremsesystemer? hvis den ene ryker så skal eg fremdeles ha bremser eller noe..? har en 92 mod lancer.. takk på forhånd Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 hadde du bremsa jævli mye på forhånd? Hvis bremsene går varme kan du miste bremseeffekten helt, og da hjelper det ikke om du har 2 eller 10-krets system.. Har vært ute for det flere ganger.. Det er ikke annet å gjøre enn å stoppe og la bremsene kjøle seg ned.. Hvis du derimot har en lekkasje av bremsevæske et eller annet sted, så burde du se det minke på beholderen i motorrommet. Det må du i såfall bli skitten på fingerene for å fikse ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 neinei.. hadde ikkje kjørt svin og bremset hardt.. det lakk litt væske.. men skal ikkje det være 2 sånne systemer slik at eg ikkje skal miste bremsene?? Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Jo, stemmer det, er to kretser. Vet ikke hva som har skjedd her, men antar at det skal mye til for at begge kretsene skal streike samtidig i hvertfall. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 jo.. skal være 2-krets system.. men det betyr ikke at du har like gode bremser uansett.. om du mister den ene kretsen, så må du trykke pedalen lenger inn for å få det til å ta.. og har du en lekkasje, må du fikse den og lufte bremsene før de tar som de skal igjen.. som regel en grei jobb, hvis det ikke er bremserøra dine som lekker.. dem kan være rusta godt fast noen ganger.. ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Off Topic, men jeg har sendt bildene av felgene til deg J-Unit ;) Har du fått dem? Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 ja det var det eg og mente.. hmm... var hvertfall ekstremt lite/ingen bremseeffekt når eg bremset liksom.. men hiver den opp på bukk i morra på jobben.. kan det være bremsekraftforsterkeren som har røket i tillegg?? faens drit.. hehe.. Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Du får ikke kjøre bil på norske veier uten 2-krets system Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Originally posted by Rallykongen Du får ikke kjøre bil på norske veier uten 2-krets system Jo det får man! masse veteranbiler på veien med enkrets, eller sågar mekanisk bremseoverføring... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Så vidt jeg vet virker 2-kretsen slik at du har "dobbelt" sett med bremserør. I tilfelle ett rør et sted blir lekk eller ryker har du alltid 2 foran og ett bak. Normalen er krets 1 på begge foran + v.bak og krets 2 er begge foran + h.bak. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Har vært ute for det samme, da røyk ene bremseslangen mellom bremserøret og kalippern, høyre side fremme.. Det er igrunn ganske intressant å bremse ned fra ca 90km/t til 20km/t for å klare en 90graders sving kun på et dårlig brekk... Og etterpå kjøre 7 mil hjem på svingete vei. Men det jeg skal frem til er at selv om du har to-krets system så hjelper ikke det så mye hvis du har lekkasje i en av bremseslangene fremme... Bilen ble helt fin igjen etter å ha bytta bremseslangen og lufta systemet, bortsett fra at jeg hadde bremsevæske bortover hele siden på en hvit bil. Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Det er luft i bremse systemet ditt Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 På min golf er det ikke 2krets bremsesystem, hvis et av røra sprekker som skjedde for litt siden så lekker alt av bremseveske ut og alt er borte etter et par trykk på bremsepedalen, så det med at det ikke er lovlig og kjøre bil med 1 krets på norske veier er bull ettersom Golf II bare har 1 krets system... Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 kan jo hende det har kommet lov mot det i ettertid? uten at det har tilbakevirkende kraft osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Du har luft i bremsesystemet ditt, ikke kjør en meter med luft i systemet..Luft bremsene dine med en gang!.. Har selv opplevd det samme som deg, borsett fra at dette var i ca 7 km med 10% hellning. bremset veldig mye for det er masse svinger, bremsene ble vel litt ekstra belastet pluss at jeg hadde luft i systemet..jøævlig skummelt var det i allefall..blei håndbrekket resten av den turen i allefall.!! nb, bilen jeg kjørte var en gammel ford minilastebil fra 1974 eller no..hehehe.. Age matters! Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.