powerforce Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Min bruker også kriminelt mye bensin! Jeg fylte tanken kvelden før jeg dro på treffet på gardermoen forrige fredag, og når jeg var hjemme igjen var den tom! Da hadde jeg kun kjørt frem og tilbake til jobben (ca 8 km totalt) og tur-retur gardermoen (ca 35 mil til sammen.) Kjørte ikke akkurat i "stabil" fart (det kan Primera bekrefte) :), men allikevel er det alt for mye! Min har fulgt alle servicer hos merkeverktsed (gått snaut 160.000 nå.) Btw, p10turbo, hvor mange gamp har du under panseret ditt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Før overhalingen og oppgraderingen som jeg holder på nå, så hadde jeg bremset den til 220hk. Men når jeg er ferdig om en måneds tid så bør vi nærme oss 300+. Får se an åssen den oppfører seg i trafikken etterpå, mulig vi roer ned ladetrykket litt. Ting skal holde sammen en stund.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Nei du kjørte ikke stabilt hjem fra Gardemoen powerforce :P Fylt halv full tank i går, å kjørte på kvart tank tur/retur Sandfjord, men når jeg kom hjem gikk den siste kavrte tanken på et blunk. Så den bensin måleren er ikke helt stabil. (btw. råna mye i sandefjord for å se etter deg powerforce :P) Nå går bilen min på rundt 1.0 l. på blanda kjøring, før service gikk den på 1.4 l. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Min bruker ca 0,7 på blandet kjøring, men så har jeg trøbil mtor også da. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Min ligger også på ca 0,7, kjører E6 mellom Oslo-Eidsvoll daglig..Bare motorvei, men endel køkjøring..Tror faktisk at den gamle bluebirden brukte mindre, var faktisk nede i 0,6 med piggfrie dekk og henger fra Bergen en vår..Kjører nesten 40 mil til halv tank, deretter er det 20 ned til det røde feltet..Men har aldri kjørt den så langt at bensinlampa lyser, noen som vet hvor mye som er igjen da? Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerforce Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by Primera Nei du kjørte ikke stabilt hjem fra Gardemoen powerforce :P Fylt halv full tank i går, å kjørte på kvart tank tur/retur Sandfjord, men når jeg kom hjem gikk den siste kavrte tanken på et blunk. Så den bensin måleren er ikke helt stabil. (btw. råna mye i sandefjord for å se etter deg powerforce :P) Nå går bilen min på rundt 1.0 l. på blanda kjøring, før service gikk den på 1.4 l. Hmm.. vurderer å ta den inn til 160' service. Får se. Råna i sandefjord? Samme kvelden eller nå i senere tid? Si ifra neste gang da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Nei nå på søndag mellom 17:00-17:30, måtte kjøre privat taxi til sandefjord så det ble litt innpulsivt. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Etter hva jeg har hørt så kan bensinforbruket skyte i været om bankesensoren er gåen. Aldri opplevd dette selv, men har hørt det fra et par andre Primera-eiere. Annet enn det, så bruker min 2.0 LX '92 med den fordømte monopointen en hel del bensin ved litt aktiv kjøring.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Tror jeg har satt ny rekord på 2,0 primera primera nå!! 75 mil på 50 liter!!:D (0,66 liter på mila) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Hmm.. kjørte 90mil på 60l tank æ da.. så det er vel ikke noe rekord :op Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 90 mil kjørte jeg kanskje ikke, men målte snittet til 0.59.. da kjørte jeg i 130-170 km/t i 3-4 timer i strekk.. riktignok kun landveiskjøring Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 bare holde sige så er forbruket stabilt... kjørte 0.59 æ å en gang i sverige.. ca 20 mil holdt æ snittet... Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Jeg kjørte nå i helga fra Karmøy til Seljord, vil si jeg kjørte litt hardt, og hadde litt småkjøring rundtom her og der i tillegg. Totalt 620km, og brokte 0,66 på mila. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerforce Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Var på Nissan og hørte om de visste hvorfor bilen min fusker litt på lavt turtall, og de sa det kunne være plugg-ledningene som burde skiftes. Det er også fuktig nede i det ene plugghullet. Kan dette også ha noe med bensinforbruket å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Hadde den på 0.78 på mila i dag... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg