Gå til innhold

Hvor mye bensin bruker din Primera?


Mew

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor mye bensin deres Primeraer bruker?

 

Min brukte 1.36l. per mil. Det syntes jeg var "litt" mye, fordi vår gamle 2.0 LX Stv. brukte rundt litern.

 

Bilen min har bare hatt små servicer de 40 000 siste mila. Jeg hadde stor service på den på mandag, håper bensin forbruke går ned nå... :rolleyes:

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by trra

har ikke primera, men en jeg jobber med har en 1,6, 98mod den bruker ca 0,7-0,8. Må være noe gærnt med primeran din, eller så har du en tung gassfot.

Girer like før det rød på 2-3. giret, men alikavel 1.36 er litt drøyt. Som sakt har bilen hatt "hjemme-garasje-hobby" servicer de 40 000 siste mila. I følge min mekanikker bestefar kan dette ha noe å si på forbruket. Som nevnt over så hadde jeg service på mandag, så jeg får se om den begyner og drikke litt mindre suppe nå....

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvor mye min bruker, men den bruker ikke lite for å si det sånn.

En full tank varer ikke alt for lenge. Vet ikke om det er no feil med den jeg..

Har jo fulgt den opp siden jeg kjøpte den.. Fullservicer, bytta bensinpumpe osv.. vet ikke om det har no med saken å gjøre men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på kjøreforholdene. Riktig girbruk og service på bilen har mye å si. Japsen min pleier å bruke litt under 0,7 l per mil. Det er også vesentlig med om en bruker tåkelys, steoroanlegget , AC osv... Slike ting har jo også litt å si for bensinforbruket.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører veldig veldig pent nå om vinteren av naturlige årsaker. Nytter liksom ikke gi gass på snø. Ligger på rundt 1.3 på mila uansett hvordan jeg kjører (forsiktig eller ultra forsiktig). Det er riktignok med veldig mye kaldstart i -10 til -20 grader.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merka at de fleste primeraer ligger på over litern på vinterstid. Det kommer veldig an på kulde og veigrep.

Kjenner at min har nesten ikke veigrep om det er litt glatt og jeg kjører i lav fart. Ekstremt lett for å begynne å spinne.

Om noen finner ut en lur måte å fikse dette på så nøl ikke med å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måler dere bensinforbruket? den er jo ikke nøyaktig i det hele tatt den bensinmålern ?

 

Min bruker kraftig med bensin har jeg funnet ut.. Fulgte 3/4 tank på fredag.. 300 kroner.

kjørt lørenskog-råholt tur/retur og lørenskog-Svinesund tur/retur.. nå er tanken nesten tom.. Dyrt med bil ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår