Gå til innhold

Montere Turbo i Elantra

Ranger emnet


nismo21

Anbefalte innlegg

Motoren din, er egentligh en Mitsubishi motor, så G4CR er egentlig en 4G61 Mitsubishi motor, brukt i blant annet Colt og Lancer, i US or Japanske utgaver, fikk en faktisk en 4G61T, som er en turbo utgave av 1.6 DOCH motoren du har, sikker annen innmat, men der har du ihvertfall en ide om noe du kan forske litt på.

 

Og jeg antar en ikke får godkjent Elanta med turbo... så som bruksbil er det vanskelig, dermed spørsmålet om det skal være banebil.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være noen drømmeknuser her.. men.. :wonder:

 

For det første.. skal du ha et holdbart turbo-oppsett må du gjøre en del med motoren din. Med andre ord, det koster..

 

For det andre.. å få godkjent et turbo ombygg innenfor fornuftens grenser i Norge er så å si umulig. Heter seg at ved motorbytte/ombygging skal ikke ny motor overskride effekten som det største motoralternativet bilen kom med originalt fra fabrikk har. Skal du ha det godkjent ellers må forsterke og dokumentere til krampa tar deg.. ikke sikkert det er mulig en gang.

 

Så turbo tror jeg du kan legge på hylla

 

Vil du ha mer effekt kan du derimot se om det er mulig å få tak i trimkammer og datasprut f.eks.. Men dette koster også sannsynligvis mer enn det smaker :)

HYUNDAI FORUM: www.hyundai.norwegianforum.net

 

Hyundai Tiburon RD 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå ikke akkurat si dere ødela drømmen min hehe.

Hmm nå har jeg nå tenkt litt å det var antagelighvis veldig mye arbeid og penger som måtte blitt lagt inn i bilen. Å siden den kanskje ikke blir eu godkjent pga saken så er det like godt å droppe det å heller små justere litt i selve motoren.

 

Kanskje jeg bare skal holde meg til styling og bil stereo :P

 

 

Men tusen takk for alle svarene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår