Gå til innhold

batteri lampa blinker

Ranger emnet


Audi4lifee

Anbefalte innlegg

ja det har jeg

fikk lånt en multimeter og da sjekka jeg fra batteriet til dynamoen og det lo på 14, et eller annet

og batterie var også på 14, et eller annet... husker ikke helt men var noe med 14

skal sjekke mer på skolen på tirsdag

men det er vel ikke normalt ? hva kan det være ?

det kan hende det er derfor jeg ikke får starte bilen om morran ved første og andre forsøk ?

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så avansert oppbygd dette. Foruten regulatoren på dynamoen så er det pæren "ladelampen" og noe meget enkel elektronikk som er i denne kretsen. Du kunne prøvd å skfte regulatoren først for å eliminere den. Reima er vel passe stram?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regulatoren sitter bak på dynamoen, festet med to skruer. Koster lite og er fort gjort å bytte. Kan være børstene som nærmer seg utslitt.

 

Tror Arius lurte på om lampen blinker konstant eller om det kommer og går?

 

LucasBosch5.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at lampa blinker er det hele tiden

ohh det sitter der jaa :) tusen takk Quattro73 :) du er alltid best til å svare

skal prøve å skifte den så får så hvordan det går :)

men kan jeg ikke bare skifte hele dynamoen da? begynner sikkert å bli slitt den også

forresten, sitter den regulatoren bak den derre plastikk dekselet?

gikk ut å titta istad men så ingen regulator

Endret av Audi4lifee

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Som jeg sier, vi er her for å hjelpe hverandre :)

Som regel er det lagrene i dynamoen som blir slitt, ikke selve dynamoen. Kommutatoren kan derimot bli slitt, det samme kan børstene som er integrert i regualtoren. Om du kunne lånt en regulator fra en annen bil og prøvd så hadde det i alle fall ikke kostet noe å eliminere den. Om dette ikke hjelper så sjekk at den tynne ledningen som går inn på D+ har god kontakt og at isolasjonen på denne ikke er skadet. Er dette også ok så vil jeg tippe at feilen ligger i instrumentpanelet.

Kan du ta bilde av baksiden på dynamoen siden du ikke ser regulatoren. Hvilken årsmodell er bilen og hvilken motor står i?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABT-motor da sikkert. Du skal da ha dynamo 050 903 015 B med Bosch typenummer 0 123 335 001. Kan det stemme? Regulatoren til den finner du i linken under, og den står bak plastdekselet.

 

http://www.global-auto-parts.com/compuser/pp3_1.asp?id2=4005

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, begynn med det ;) Blir litt som et skudd i blinde (elimineringsmetode) da du faktisk måler at dynamoen lader, men er enklere/billigere å få tak i regulator enn i verste fall instrumentpanel. Kan selvsagt også skyldes dårlig kontakt i instrumentpanelet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår