Audi4lifee Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 greit :) da begynner jeg med det kan bare starte alt på nytt jeg og begynne å måle ordentlig på nytt og sjekke alt det du har sagt :) tusen takk :) Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 (endret) sjekka bilen idag... lo den gå på tomgang med alle forbrukerene på som : varmeseter, lys osv og da lada dynamoen på 12, et eller annet og så fort jeg ga på så steg den til 14, et eller annet og når jeg slo av alle forbrukere og hadde på full lys bare så lo ladinga på 14, et eller annet batterie så veldig bra ut også læreren min mente at det ikke var noe kødd med dynamoen skjønner ikke jeg :S rart at jeg ikke får start om morran og må gi gass for at den skal starte :s men er det ikke normalt at når man har på tenninga så skal den batterie lampa blinke ? den bare blinker når jeg har på tenninga er det normalt ? Endret Mars 1, 2011 av Audi4lifee Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Når du ikke får start om morgenen, skyldes det at starteren ikke går rundt? Eller er problemet kun at motoren ikke starter? Ble litt usikker når jeg leser det du skriver nå. Når du skrur på tenningen så skal ladelampen blinke ja. Den skal slukke så snart motoren starter og dynamoen begynner å lade. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 starteren går rundt men skjønner ikke hvorfor den ikke starter :s starter ikke før jeg har gitt gass jaa den slukker da den har starta så det med lampa var mitt feil som ikke har lagt merke til at den blinka før men rart at den ikke starter :s Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Da har vi i alle fall fått en ting oppklart, det er ikke noe galt med dynamoen eller resten av ladesystemet på bilen din. Så lenge dynamoen ikke lader så er det helt normalt at denne blinker, men at dette var scenarioet kom ikke like godt frem. Siden motoren ikke starter uten at du har gitt gass så sitter nok feilen i selve monomotronicen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 tror nok det gjør det jaa har en brent ledning som går til gasspjeldet og kan hende det er derfor ? tror du det hadde hjelpa hvis jeg hadde shiftet hele monomotronicen? har en liggende i garasjen og om jeg skifta den må jeg grunnstille det ? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Ingen grunninnstilling så lenge den ikke har vært tuklet med (tatt i biter). Om du har en brent ledning så tror jeg at et bra sted å begynne hadde vært å fikse denne ;) Sjekk også alle sikringer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 åjaa.. yes det skal jeg :) takk for svar :) Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 men en ting til ;o burde jeg bare prøve å skifte den monomotronicen? den derre ledningen som er brent er mye jobb og jeg hater slike jobb :P hehe Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Nei, fikse åpenbare feil først og se resultatet før man går videre :) Kan jo være nettopp den som er feilen. Du kjenner ikke en elektriker eller noe slikt da? ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 nei jeg gjør ikke det :( har jo drivi å tukla med den derre brente ledningen før og se hvor langt den er brent men kom halvveis og da kunne jeg ikke sjekke mer siden ledningene går jo bak dashbordet også til motorstyringen så syns den jobben er dritt jobb :( Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg