Gå til innhold

Golf 2 BC Prosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

Når choke legger seg på så skal en vakumklokke (på høyreside av forgasseren)åpne spjeldet slik at motor ikke drukner i bensin pluss at gasspjeld skal åpnes noe slik at motor får riktig mengde luft til bensinen. så ta av luft filter og se om denne funker. ville også sjekket om det ligger vann eller dritt i flottørkammer som stenger for dyser eller at det er vakumslanger som har løsnet eller som er defekte.

 

sikkert ræva forklart men håper du skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Når choke legger seg på så skal en vakumklokke (på høyreside av forgasseren)åpne spjeldet slik at motor ikke drukner i bensin pluss at gasspjeld skal åpnes noe slik at motor får riktig mengde luft til bensinen. så ta av luft filter og se om denne funker. ville også sjekket om det ligger vann eller dritt i flottørkammer som stenger for dyser eller at det er vakumslanger som har løsnet eller som er defekte.

 

sikkert ræva forklart men håper du skjønner hva jeg mener

 

Skjønner ;)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt vad du har før type forgasser, men foran på forgasseren sitter en klump tilkoblet 2 kjøleslanger. dennes oppgave er å gi litt ekstra gass mens motoren er kald. når denne klikker henger den seg opp og gjør at motoren får for høy tomgang og ettertenning når du stenger av. dukker dette problem opp er det bare å skifte denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp prøvd å sjekke tenninga med lampe, men fant ikke noe spor på reimhjulet som står på veiva, hvor er de?

Når jeg skal starte bilen, må jeg prøve 2-3 ganger før den tar "tak", og da starter den, også går den i 4-5 sekund på kjempehøyt turtall, også stopper den. sånn må jeg gjøre en 8-10 ganger før den klare og gå av seg selv på tomgang. Og når den da klare å gå av seg selv, går den på kjempehøyt turtall, også kan turtall dette helt ned sånn at biln nesten stoppe, også spretter det høyt opp igjen, og sånn fortsetter det helt til bilen går på konstant høyt turtall. Er trolig forgasseren som er problemet, golf forgasserne er ikke akkurat kjent for å være problemfrie. Har hørt flere historier der man har reparert og kjøpt nytt både det ene og det andre til golf forgasseren, men det ble fortsatt ikke bedre. Har lyst på weber :D

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, mye det kan være. men de 2E2 forgasseran er jo kjempe innviklet, vakumslanger og klokker og elektronikk og ledninger og alt mulig, bilen gikk ordentlig før jeg gjorde noe med ledningsnettet.

 

Sansynligtvis noe elektriskt da.. Har du fjernet sikkringsboksen å rele'erne under dash-bordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår